Alina Marinescu, director general al lantului de farmacii Catena

alina marinescuTanara, dinamica, orientata spre succes, Alina Marinescu este director general al lantului de farmacii Catena. Cum isi poate conserva un lant farmaceutic de acoperire nationala reputatia si care sunt succesele acestuia, aflati din interviul acordat in exclusivitate revistei TONICA.

TONICA: Care sunt argumentele pentru care dvs., in calitate de persoana obisnuita, a-ti intra intr-o farmacie Catena si a-ti ramane client fidel?
Alina Marinescu: Indiferent de varsta, categorie sociala, noi oamenii, avem nevoie de farmacie. Farmaciile Catena apar in mintea consumatorului drept cea mai familiara farmacie, farmacia care te ajuta, farmacia la care poti apela oricand.

 Este principalul argument pentru care as alege Catena. Alti factori care ma ajuta pe mine, ca femeie, consider ca sunt raspandirea farmaciilor in toata tara, amplasarea lor strategica la nivelul cartierelor, imaginea unitara. Raman client fidel farmaciilor Catena datorita diversitatii de produse, gamelor de cosmetice naturale, ofertei bune de pret.

 

TONICA: Cum v-a schimbat profesional lucrul alaturi de echipa Catena?
Alina Marinescu: Cred in profesionalismul colegilor mei si, ca in orice profesie serioasa, munca in echipa consolideaza succesul. Avand o echipa numeroasa, de la fiecare in parte am invatat cate ceva. Am devenit mai competitiva, mai organizata, am invatat cum sa-mi ating cu succes obiectivele. Mai mult decat atat, lucrul in echipa te determina sa interactionezi mereu cu diferite tipologii si sa devii flexibil, adaptandu-te din mers schimbarilor pietei.

TONICA: Ce ati trece pe lista de succese ale farmaciilor Catena?
Alina Marinescu: Dezvoltarea brandului propriu Naturalis, axat pe crearea unor produse naturale, de larg consum, care sa satisfaca nevoile de intretinere ale publicului feminin. “Nasterea” Cardurilor Catena se dovedeste un succes pentru ca ne ajuta atat in fidelizarea publicului, cat si in diversificarea ofertei de produse in functie de cerere. Tot pentru a veni in ajutorul clientilor, am dezvoltat site-ul www.Catena.ro = portal de sanatate si frumusete, unde pot fi achizitionate online produsele din oferta farmaciilor Catena. Sunt bucuroasa ca incepand din luna martie a  acestui an, putem pune la dispozitia clientilor nostri, un produs media care sa le vina in ajutor cu informatie specializata. Tonica by Catena este o revista de sanatate si frumusete, intr-o forma grafica de exceptie, care ajuta clientul in procesul decizional de achizitie a produselor din farmaciile Catena.

TONICA: Care este cel mai mare challenge al farmaciilor Catena pentru anul 2009? Considerati ca este o perioada de maturizare pentru Catena?
Alina Marinescu: Anul 2009 este, cu siguranta, in contextul crizei actuale, un an de maturizare pentru toate companiile din piata. Provocarea acestui an este sa mentinem standardele de performanta, pastrand totodata profesionalismul cu care ne-am obisnuit clientii si continuand sa diversificam oferta si serviciile.

TONICA: Considerati ca vanzarea online de produse farmaceutice este o strategie eficienta in conditii de criza?
Alina Marinescu: Mediul online a luat amploare si consider ca vanzarea online este eficienta mai ales in societatea actuala pentru ca raspunde acelor clienti care nu dispun de timpul necesar deplasarii la farmacie. Ea poate fi interpretata si ca o strategie de marketing pentru fidelizarea clientilor existenti si atragerea celor potentiali.

TONICA: Ce ar trebui sa faca un lant farmaceutic pentru a-si conserva o buna reputatie?
Alina Marinescu: Sa-si respecte clientul, sa-i ofere posibilitatea de a alege dintr-o gama variata de produse, sa-i ofere acestuia suport informational profesionist, astfel incat sa-i inlesneasca efortul in luarea deciziei corecte.

TONICA: Ce este mai important, sa pastrezi clientii vechi sau sa aduci mereu clienti noi?
Alina Marinescu: Ambele sunt deopotriva importante si reprezinta principalul nostru obiectiv.

Text: Ana Nicolescu