Hello Kitty, personajul cu noua vieti

hello-kitty-colorCine nu o cunoaste pe pisicuta Hello Kitty cu fundita rosie si foarte simpatica? Fetitele, dar si femeile din intreaga lume isi achizitioneaza tot felul de obiecte vestimentare si nu numai, care infatiseaza acest personaj atat de popular. De la tricouri, genti, pantaloni scurti, costume de baie si pana la husele pentru telefoane, pisicuta dragastoasa este prezenta aproape peste tot in jurul nostru.

Personajul Hello Kitty a fost creat de catre compania japoneza Sanrio Co. Ltd in anul 1974 si a crescut impreuna cu consumatorii sai, logoul devenind extrem de indragit chiar si in tari precum America. Si daca la inceput Pisicuta cu Pampon parea a fi  destinata copiilor, astazi chiar si oamenii mari “se bat” pe ea.

 

Istoria lui Hello Kitty

Hello Kitty este parte a companiei Sanrio. In anul 1960, Shintaro Tsuji a pus bazele companiei, cunoscuta pe atunci drept Yamanshi Center Co., ce se dorea a fi o companie care sa creeze anumite caractere pentru a fi oferite drept cadou. Tsuji isi dorea sa aduca un zambet pe fetele oamenilor… “small gift, big smile”, cam aceasta era deviza companiei. La inceput, compania a creat un caracter ce intruchipa o capsuna, dupa care, in anul 1974, odata cu schimbarea numelui companiei, au mai fost introduse inca trei personaje: Patty, Jimmy si Hello Kitty, acesta din urma fiind personajul care a devenit incetul cu incetul un fenomen global. Cea mai mare cerere a venit la inceput din partea Statelor Unite ale Americii si, desi compania a inceput sa mai creeze si alte personaje, niciunul dintre acestea nu a mai cunoscut aceeasi popularitate precum Hello Kitty. Pe parcursul anilor, compania a inceput sa se dezvolte la nivel international in Europa, America Latina, Asia etc. Si pentru ca, la un moment dat, cererea de acasa, din Japonia, incepuse sa scada, compania a creat un departament de publicitate, departament care s-a dovedit a fi o investitie benefica. Astfel a aparut co-brandingul, iar compania si-a creat pur si simplu un “imperiu al dragalaseniei”.

 

Atrage persoanele de toate varstele

Pisicuta Hello Kitty este vesela, pozitiva, rotunda, simpatica, uneori colorata, tocmai de aceea este atat de indragita. Primul produs aparut pe piata cu simpatica figura era un portofel mic, destinat monedelor. In jurul lui Hello Kitty s-a creat o intreaga poveste. Se spune ca Hello Kitty este de fapt un nickname pentru Kitty White, care nu este japoneza, ci are origini britanice si locuieste in Londra alaturi de familia sa. Are o sora geamana, numita Mimmy, si le diferentiaza o simpla fundita, caci a lui Hello Kitty este rosie iar a surorii sale este galbena. E in clasa a treia, insa cand se termina scoala, ii place mult sa calatoreasca. Este inteligenta, buna la suflet, iar cuvantul ei preferat nu este altul decat “prietenie”. Si iata… cu astfel de povesti a cucerit lumea.

 

De ce nu are Hello Kitty gura?

Caracterul Hello Kitty a fost realizat in mod deliberat fara gura, pentru ca fiecare persoana sa fie insotita de acest personaj, in functie de starea de spirit. Asadar, fiecare om poate fi trist sau fericit alaturi de Hello Kitty. Americanii, de exemplu, sunt de parere ca Hello Kitty ii poate ajuta sa fie mai fericiti. Aceasta vine in intampinarea nevoilor femeii, adesea prezentand o mica modificare, precum o floare dupa ureche sau schimbarea culorii funditei si, desi ar putea arata diferit in diferite culturi, in esenta este aceeasi, iar simplitatea este importanta in ceea ce priveste popularitatea lui Hello Kitty. Este important de urmarit daca popularitatea acestui caracter va scadea sau va creste in anii urmatori.

Noi insa speram sa existe totusi o limita, pentru ca intre cateva obiecte vestimentare care sa infatiseze acest personaj si casele cu mobila si perne Hello Kitty este totusi o mare diferenta…

 

Text: Ruxandra Raica