Proenza Schouler – un duo inegalabil

-000180h_996997626_north_552xTimp de aproape un deceniu si-a mentinut pozitia in topul celor mai renumite case de moda din lume. Prezenta pe cele mai importante catwalkuri, in cele mai cunoscute reviste si in mod constant pe covorul rosu, Proenza Schouler inseamna prin definitie: prospetime, lux si inovatie. Duoul de exceptie care a condus brandul pe scara ierarhica a modei este format din designerii Jack McCollough si Lazaro Hernandez.

Povestea lor, atat profesionala, cat si personala, a inceput in anul 1999 pe cand erau studenti la Scoala de Design Parsons. Ambii, foarte talentati, au fost initiati in fabuloasa lume a modei de catre nume consacrate in aceasta industrie, McCollough de catre Marc Jacobs, iar Hernandez a lucrat pentru Michael Kors. Devotamentul si pasiunea comuna i-au unit, iar unicul lor scop era acela de a-si deschide propria casa de moda. Si, astfel, in 2002 a luat nastere Proenza Schouler, care se identifica cu numele de fata al mamelor lor.

 

Jack McCollough and Lazaro Hernandez, the dynamic duo behind Proenza Schouler, represent “the next generation of American talent” – The New York Times

-000080h_695719221_north_552x_1_Proenza Schouler isi face debutul international in peisajul modei in anul 2003, odata cu lansarea primei colectii care a avut un succes enorm, fiind cumparata in totalitate de catre compania Barneys New York. In acelasi an, cei doi vizionari din spatele brandului au fost premiati cu premiul Swarovski-Perry Ellis din partea CFDA.

Designul Proenza Schouler este o dedicatie pentru publicul tanar. Farmecul feminin, prospetimea si contemporaneitatea sunt trasaturile care califica brandul. Vizionari si intuitivi, cei doi designeri anticipeaza trendul, reusind cu fiecare colectie sa surprinda prin varietatea directiilor stilistice. La baza intregii creatii se afla natura si numeroasele lor calatorii prin intreaga America. Geometriile, inseratiile, paleta coloristica vasta, materialele realizate manual, animal printurile, asimetriile, versatilitatea croiului, grafica impresionanta si detaliile minutios lucrate sunt atributele fundamentale pentru Proenza Schouler. Stilul adoptat este unul glamour, usor excentric, insa fara a fi ostentativ, o imbinare sofisticata intre clasic si modern. Atat piesele vestimentare, cat si accesoriile, incaltaminte si genti sunt caracteristice luxului casual. Charlize Theron, Demi Moore, Emma Watson, Gwyneth Paltrow, Kristen Stewart, Carey Mulligan, Kate Bosworth, Kirsten Dunst, Sarah Jessica Parker sau surorile Olsen sunt o parte dintre vedetele care aleg sa poarte Proenza Schouler in aparitiile lor.

Cele doua minti sclipitoare din spatele brandului de lux Proenza Schouler au primit numeroase premii si ovatii, printre care, si definitoriu pentru intreaga cariera, “Womenwear Designer of the Year”, in 2007, din partea CFDA.  In prezent, label-ul este detinut de Valentino Fashion Group, care a achizitionat 45% dintre actiuni si isi mentine pozitia in topul celor mai exclusiviste branduri din intreaga lume.

Text: Alexandra Lupu

Surse: www.vogue.com

Credit foto: www.vogue.fr