Astenia de toamna – cum sa nu cazi in butoiul cu melancolie

Astenia de toamna - cum sa nu cazi in butoiul cu melancolieEsti obosita, deprimata si nu ai energie? Si iti este dor de zilele in care purtai doar o pereche de sandale si o rochita subtire, de zilele fierbinti si de bauturile reci? Ei bine, putini sunt aceia care asteapta venirea zilelor friguroase si ploioase, iar tranzitia de la un anotimp la altul nu este deloc usoara.

Organismului ii este greu sa se adapteze la oscilatiile de temperatura si la schimbarile care survin in ceea ce priveste starea de spirit. Persoanele astenice pot avea orice varsta, nu exista anumite tipare, important este sa stim cum sa manageriam aceasta situatie.

 

Simptomele asteniei de toamna

Simptomele asteniei de toamna includ oboseala pana la epuizare, somnolenta sau insomnie, imunitate scazuta, migerene, capacitate redusa de concentrare, randament scazut in activitatile cotidiene, etc. Toamna ne poate fura pe nesimtite energia, cheful de viata. Faptul ca soarele apune mai devreme ne poate influenta sistemul endocrin care este dependent de lumina zilei si astfel ajungem sa ne trezim dimineata fara chef de viata si sa avem aceeasi stare pe parcursul a mai mult timp. Femeile par a fi extrem de afectate de venirea toamnei si sunt cele pe care le vedem cel mai adesea triste. Tristetea inexplicabila pare sa fie la ordinea zilei, iar o problema simpla tinde sa devina un dezastru.

 

Starea de visare perpetua – specifica asteniei de toamna

Cu siguranta ca femeilor li s-a intamplat sa treaca brusc de la o stare de spirit la alta, insa bine ar fi sa diminuezi acest aspect. Pentru inceput, trebuie sa gasesti activitati care sa elibereze mintea de griji, sa puna corpul in miscare, iar sportul este mai mult decat indicat. Exercitiile cardio, un abonament la o sala de fitness din apropiere ajuta la eliberarea endorfinelor si, in plus, sportul te poate ajuta sa te odihnesti mai bine.  Plimbarile in aer liber printre frunzele aurii oxigeneaza creierul, iar pentru a nu avea o inclinare spre visare si letargie ar fi bine sa intocmesti o agenda riguroasa cu ceea ce ai de facut. Renunta la vizionarea filmelor siropoase si la cartile de dragoste, macar pentru o perioada de timp.

Mobilizeaza-te in lupta cu astenia de toamna!

Chiar daca vremea de afara nu mai este chiar atat de permisiva, nu neglija viata sociala din cauza temperaturilor mai scazute. Frigul nu trebuie sa te tintuiasca in casa si poti inlocui usor terasele cu o sala de teatru, de cinema, cu un restaurant sau cu o sesiune de shopping. ~n plus, trebuie sa incerci sa te trezesti devreme si sa incluzi in program o activitate relaxanta. Dieta trebuie sa fie una echilibrata, fara prea multe grasimi sau dulciuri… nu uita de legume si de fructe, mai ales ca este sezonul gutuilor, strugurilor, perelor si merelor. Nu trebuie sa renunti la creativitate, cauta activitati care sa te tina in priza, mai tot timpul conectata. Mergi la munte cu prietenii unde peisajul este superb si stati la gura sobei sau, dupa caz, a semineului. Consuma lapte cald seara cu miere de albine, ia vitamina C si mergi la medic pentru a-ti prescrie suplimente nutritive. Metalele, mineralele si oligoelementele precum cuprul, fosforul, fierul si magneziul ajuta organismul in momentele de oboseala si depresie.

 

Text: Ruxandra Raica

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *