Colgate: brandul total

shutterstock 69642139        In 1873, la aproape 70 de ani dupa ce William Colgate a fondat compania, aceasta a lansat prima pasta de dinti. Pana atunci, firma se concentrase pe comercializarea de solutii de apretat, lumanari si sapun parfumat. Prima pasta Colgate a fost o crema aromata, vanduta in borcane. Adevarata patrundere pe piata va avea loc, insa, in 1896, cand compania a produs cel dintai tub pliabil de pasta de dinti, facand curatarea dintilor mult mai usoara si mai igienica.

Chiar daca Colgate a fuzionat in 1928 cu o alta companie de succes, Palmolive, producatoare de sapunuri, identitatea pastei de dinti a ramas la fel de puternica, ba chiar fuziunea a ajutat brandul sa se extinda mult in afara tarii de origine, Statele Unite.
Principala amenintare asupra brandului a constituit-o concurenta acerba a companiei Crest, care a produs prima pasta de dinti pe baza de fluorura in 1955. Cand s-a demonstrat stiintific faptul ca fluorura, intr-adevar, previne cariile, Colgate a adaugat sustanta produsului sau, in 1964.
Si totusi, cariile nu erau singura problema legata de dinti. Fluorura a fost adaugata in rezervele de apa de pe multe piete, asa ca prevenirea cariilor a fost depasita de alte urgente dentare, precum controlul depunerilor de tartru sau prevenirea gingivitei. In ultimul deceniu al secolului al XX-lea, Colgate a devenit prima pasta de dinti capabila sa lupte impotriva “celor trei mari probleme”: cariile, tartrul si gingivita, odata cu lansarea variantei Colgate Total. Cum consumatorii erau din ce in ce mai confuzi in fata unei explozii nemaivazute de varietati de paste de dinti, au primit cu incantare un produs care le simplifica alegerea, oferind o solutie totala.
Aceasta noutate a imbinat inovatii mai vechi precum fluorura imbunatatita “MPF”, pasta Blue Minty Gel (prima pasta pentru copii intre 9 si 14 ani) si dispozitivul de pompare a pastei, introdus in 1984. Colgate a fost mult timp lider mondial, iar inovatia Colgate Total a propulsat din nou compania pe locul intai in Statele Unite, dupa 30 de ani petrecuti in umbra brandului anticarii Crest.

Secretele succesului

– Simplificare. Colgate Total a simplificat oferta confuza a pietei, oferind consumatorilor o solutie completa;
– Inovatia. Colgate si-a reconfirmat statutul de lider prin fixarea tendintelor de ingrijire a dintilor mai degraba decat prin urmarirea acestora.

 

Dosarul brandului
Site web: www.colgate.com
Anul infiintarii: 1806
Tara de origine: SUA

Aspecte ale brandului
– Colgate este numarul unu in vanzarea de pasta de dinti si lider mondial al produselor de igiena orala;
– Afacerile companiei s-au extins in peste 200 de tari;
– Colgate a lansat aproape 900 de produse noi numai in anul 2000.

 

Text: Alina Lupa