Cum poti preveni dezechilibrele hormonale?

Cum poti preveni dezechilibrele hormonale?Sanatatea noastra depinde intr-o masura foarte mare de echilibrul hormonilor din corpul nostru. Stii doar cat de tare te dau peste cap hormonii inainte de menstruatie. Imagineaza-ti ce se intampla daca apar dezechilibre hormonale. In continuare, vom vorbi despre cum putem preveni problemele hormonale.

Hormonii sunt mesagerii chimici ai organismului care influenteaza metabolismul, reproducerea, functia sexuala, cresterea, dezvoltarea si starea de spirit. Astfel ca simptome precum pierderea in greutate, tulburarile de somn, oboseala, starea puternica de somnolenta, problemele dermatologice, endometrioza, infertilitatea sunt consecinte ale dezechilibrelor hormonale.

Iata ce poti face pentru a preveni dezechilibrele hormonale:

  • Evita toxinele: de la pesticidele din fructe si legume, pana la chimicalele din produsele de curatare a casei. Nu incalzi mancarea in recipiente din plastic, pentru ca acestea elimina toxine, gateste in recipiente din sticla, ceramica si fereste-te de teflon. Exista o substanta chimica folosita la producerea teflonului care este cancerigena, provoaca probleme ale sistemului imunitar, defecte de crestere si multe altele si care iese extrem de greu din organism. De asemenea, gaseste o sursa de incredere de unde poti cumpara carne fara hormoni si vegetale fara pesticide.

 

  • Limiteaza consumul de cafeina, aceasta poate avea efecte negative asupra sistemului endocrin daca este in exces. Consumul de cafea influenteaza nivelul de estrogen, ceea ce poate duce la dezvoltarea unor afectiuni. Poti diminua consumul de cafea daca o inlocuiesti cu ceaiuri sau „cafea” din cicoare.

 

  • Dormi suficient! Hormonii tai nu vor fi in echilibru daca organismul tau nu primeste somnul de care are nevoie. Pe de alta parte, scaderea nivelului de hormoni (cum ar fi in timpul menstruatiei, in timpul si dupa sarcina, la menopauza) poate duce la tulburari de somn. Astfel, organismul intra intr-un cerc vicios din care este greu sa mai iasa.

 

  • Ai grija ce suplimente alimentare iei si cum le asociezi! Acum nu mai traim vremurile in care ne luam toate substantele nutritive necesare din natura. Asa ca uneori este nevoie sa venim cu intariri. Vitamina D este cea care sprijina functia hormonala. Expunerea la soare ne ajuta sa crestem nivelul de vitamina D din corp. De asemenea, o putem gasi in uleiul de cod fermentat, care este si o buna sursa de vitamina A si K.

 

  • Maca este un tubercul din familia ridichilor care ajuta la cresterea productiei de hormoni si la cea a libidoului. Femeile care iau suplimente de maca sunt mai fertile, nu mai resimt acut sindromul premenstrual si au o piele mai frumoasa.

 

  • Ridicarea de greutati este indicata pentru ca poate declansa un lant de reactii hormonale benefice. Asa ca alege sa faci mai mult fitness decat cardio, daca vrei sa beneficiezi din punct de vedere hormonal de pe urma activitatii fizice!

Stabilizeaza nivelul leptinei din corp. Leptina este hormonul foamei, ea este cea care spune creierului ca ai suficienta energie stocata in celulele grase ale corpului pentru o functionare eficienta a metabolismului. Daca leptina este in dezechilibru sau daca ai rezistenta la leptina, nici ceilalti hormoni nu vor fi in echilibru. Un nivel optim de leptina va ajuta la cresterea fertilitatii, la scaderea in greutate, imbunatateste somnul si reduce inflamatiile. Leptina se gaseste in uleiul de cocos, avocado, unt si nuci.

Farmacistii Catena recomanda produsele Normens. Daca ai probleme cu tulburarile premenstruale, atunci cu siguranta vei fi incantata de suplimentul alimentar pentru echilibrarea dereglarilor premenstruale si menstruale Normens! Mai multe detalii despre produs gasiti aici.

 

Text: Bianca Badescu

Nota pentru articolul «Cum poti preveni dezechilibrele hormonale?»:5.00/ 5 (1 vot)