Metode naturale care ajuta la prevenirea crampelor menstruale

Metode naturale care ajuta la prevenirea crampelor menstrualeCrampele menstruale sunt de nesuportat si din acest motiv tot mai multe femei opteaza pentru administrarea medicamentelor antiinflamatoare sau analgezice, insa in majoritatea cazurilor acestea indeparteaza doar pe moment durerea. Crampele menstruale sunt dureri surde, care palpita, localizate in abdomenul inferior. O dieta sanatoasa impreuna cu cateva exercitii de aerobic pot ajuta la reducerea crampelor menstruale, intr-o maniera naturala.

 

6 exercitii pentru a reduce crampele menstruale:

 

1. Nu faceti efort foarte mare si nici nu incercati sa efectuati exercitii prea grele, deoarece,  in timpul menstruatiei, uterul se contracta pentru a ajuta la eliminarea endometrului. Practicarea exercitiilor fizice usoare duce la ameliorarea simptomatologiei asociate cu sindromul premenstrual si a disconfortului din perioada menstruatiei.

2. Pentru a scapa de durerile menstruale, urmeaza o dieta strict formata din fructe si legume proaspete. Alimentele bogate in vitamina E, zinc, Omega 3, calciu si magneziu obtinut din alimente si suplimente alimentare ajuta la atenuarea crampelor, a balonarii si a altor simptome asociate menstruatiei.

3. In timpul efectuarii exercitiilor fizice, organismul produce endorfine si serotonina (calmante naturale).  Senzatia de bine de dupa efectuarea exercitiilor fizice este data de producerea de catre organism a unor substante numite endorfine – compusi opioizi endogeni (un fel de droguri secretate de propriul organism) care provoaca euforie.

4. Mersul pe jos este un mod eficient de a reduce crampele menstruale. 30 de minute de mers pe jos cresc nivelul de endorfine, ceea ce duce la disparitia crampelor.

5. Cateva dintre pozitiile yoga te vor ajuta sa te simti mai bine. Stai relaxata, cu bratele aduse in fata, sprijinite pe coate si cu palmele lipite de podea si incearca sa-ti mentii capul cat mai drept. Inspira si, simultan, ridica-ti barbia si piciorul stang, pana cand acesta ajunge la aproximativ 12 cm de podea. Expira in timp ce cobori barbia si piciorul in pozitia initiala. Exercitiul se executa de 5 ori pe o singura parte si se reia si cu celalalt picior.

6. Stai intinsa pe spate pe o suprafata rigida. Prinde-ti pulpa piciorului drept cu mainile si trage-ti piciorul spre piept. Pastreaza celalalt picior lipit de podea. Pastreaza pozitia timp de 30 de secunde. Schimba picioarele si repeta miscarea.

Incearca aceste 6 metode de ameliorare a durerilor menstruale si vei vedea cum durerea dispare. La aceste metode se adauga obligatoriu consumul de apa inainte, dar si dupa antrenament. Executarea exercitiilor in timpul menstruatiei ajuta la diminuarea durerii, a oboselii si a depresiei.

 

Text: Andreea Popescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *