Piele deshidratata la intoarcerea din concediu

Piele deshidratata la intoarcerea din concediuEsti o femeie cocheta, preocupata intens de aspectul fizic. Stii foarte bine ca tenul frumos atrage admiratia celor cu care intri in contact. Si cum perioada de trecere de la un anotimp la altul impune adaptarea ritualului de infrumusetare la o clima mai racoroasa, foloseste-te de trucurile ce urmeaza pentru ca tenul tau sa reflecte sanatate.

Apa de izvor hidrateaza tenul
• Secretul aspectului placut al pielii este hidratarea. Tenul tau are nevoie de multe lichide, in special de apa. Consuma cel putin doi litri de apa de izvor ori apa de buna calitate (fara clor sau metale grele)! Machiajul pe care il aplici zilnic, stresul, poluarea si alimentatia deficitara iti distrug pielea.

• Aportul de vitamine si saruri minerale din organism este extrem de important pentru pielea ta. Datorita continutul bogat in vitamine si saruri minerale, sucurile naturale de fructe si legume te vor ajuta sa redai sanatatea tenului.
• Elimina din alimentatie sucurile carbogazoase si consuma sucuri naturale. Le poti prepara acasa, manual sau prin centrifugare, in storcatorul de fructe. Orice lipsa de vitamine sau minerale se reflecta asupra tenului, asa ca ai grija cum te hranesti.
• Printr-o alimentatie incorecta scade rata diviziunii celulare, adica organismul nu mai poate da nastere celulelor tinere, ramanand celulele imbatranite. Din cauza lipsei de energie celulara indispensabila inmultirii, celulele batrane nu reusesc sa faca fata efectelor nocive ale factorilor externi. Asa se explica aparitia cutelor fine de pe fata ta, care-ti dau batai de cap dupa varsta de 30 de ani. In consecinta, tenul isi pierde elasticitatea si stralucirea mult prea devreme.

Alimentatia echilibrata te tine departe de riduri
• Tonusul si hidratarea pielii se mentin cu un aport de antioxidanti, fibre, oligoelemente si acizi Omega 3 si Omega 6.
• Din alimentatie nu trebuie sa-ti lipseasca vitamina A. Morcovul, ouale, ficatul, untura de peste, rosiile, fasolea verde, cartofii dulci, spanacul, mango, papaya, curmalele contin aceasta vitamina.
• Zincul se gaseste in cantitati mici in organism si protejeaza tesuturile pielii. De asemenea, acest oligoelement participa la prevenirea arsurilor pielii, ajuta la tratarea acneei, psoriazisului, infectiilor pielii si ulcerului de gamba. Zincul intra in compozitia chimica a galbenusului de ou, ficatului de porc si de vita, stridiilor, germenilor de grau, painii integrale, crustaceelor si pestelui oceanic.
• Tenul tau are nevoie si de magneziu. Acesta se gaseste in carne, lactate, cereale integrale, fasole, nuci, fructe de mare.
• La fel de important este si fierul. El mentine sanatatea pielii. Cantitatea necesara de fier o poti lua din rosii, sfecla rosie, morcov, varza rosie, ficat, oua, branza.
• Vitamina C este indispensabila tenului sanatos. Ea contribuie la cresterea rezistentei la infectii, pastrarea intacta a peretilor capilarelor, prevenirea scorbutului (afectiune care se manifesta prin sangerarea gingiilor, caderea dintilor, anemie, slabirea fortei musculare si aparitia unor plagi deschise). Rezervele de vitamina C se afla in portocale, lamai, mandarine, capsuni, macese, coacaze negre, mere, fragi, varza, hrean, patrunjel, marar, rosii, ceapa verde. Cartoful contine si el vitamina C, dar in cantitati ceva mai mici.
• In plus, ai nevoie de vitamina E pentru imbunatatirea functiilor celulare si prevenirea imbatranirii pielii. S-a constatat ca vitamina are actiune cicatrizanta asupra ranilor cauzate de arsuri. De unde iei vitamina E? Germenii de grau, de porumb, floarea-soarelui sau soia, pestele gras, alunele, nucile, crevetii, rosiile si spanacul sunt doar cateva dintre alimentele care contin aceasta vitamina.

Cum iti ingrijesti tenul in lunile de toamna
Perioada de tranzitie intre sezoane este uneori dificila pentru piele. La inceputul toamnei – sfarsitul lui septembrie, inceputul lui octombrie, pielea devine mai uscata, mai sensibila si uneori boli ca psoriazisul si eczema reapar. De aceea, este necesara folosirea unor produse de curatare mai blande, a unor creme cu proprietati hidratante si reparatorii sau cu formule speciale protectoare.
• Gelul de curatare trebuie schimbat cu un lapte demachiant sau cu un sapun dermatologic fara parfum.
• Gelurile exfoliante cu acid glicolic se pot uneori folosi de doua-trei ori pe saptamana in cazul pielii grase sau acneice.
• Baile fierbinti, de lunga durata, cu sapunuri agresive pot duce la uscarea excesiva a pielii corpului. De aceea, se recomanda o temperatura medie a apei, dusuri cu durata de 8-10 minute cu un gel de dus hidratant.
• Se inlocuiesc gelul, emulsia sau lotiunea hidratanta, cu o crema hidratanta la care se pot asocia uneori un ser sau o masca hidratanta. Uneori, se recomanda cure intensive de 1-2 saptamini, dupa care se revine la un tratament de intretinere.

Sucul de struguri hidrateaza si curata tenul
Daca produsele cosmetice nu te-au convins, farmacia naturii iti pune la dispozitie o sumedenie de remedii naturale pentru problemele tenului.
• Elasticitatea pielii o poti mentine cu ajutorul sucului de struguri. Pe langa proprietatea de hidratare, el are si capacitatea de a indeparta impuritatile de la nivelul tenului. Timp de doua saptamini, este bine sa-ti faci zilinic aplicatii locale cu suc de struguri. Asteapta aproximativ zece minute sa actioneze lotiunea, apoi curata tenul cu ceai de musetel.
• Un bun aliat al tau in lupta cu impuritatile este salvia. Prepara o infuzie din doua lingurite de planta la o cana cu apa si apoi curata fata. Acest ceai poti sa-l combini cu galbenele, musetel sau coada-soricelului. Daca ai puncte negre sau pori dilatati, este bine sa-ti faci comprese cu suc de lamaie, timp de zece minute. Apoi spala-ti fata cu apa calduta!

Text: Ionela Chircu
Consultant: dr. Daniela Taher, medic dermatolog, membru al Societatii Internationale de Chirurgie Dermatologica, specializat in dermatologia estetica

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *