Afectiuni din colectia de toamna

Afectiuni din colectia de toamnaSezonul de toamna debuteaza inca din septembrie cu o colectie de afectiuni specifice acestei perioade, precum gripa, raceala, depresia sezoniera sau circulatia deficitara, ce iti influenteaza starea de bine si te scot din ritmul tau obisnuit. Plantele, baile calde, sauna si anumite masuri de precautie iti protejeaza sanatatea!

Frumusetea acestui anotimp, incarcat de raze de soare blande si atmosfera plina de culori calde, este adesea estompata din cauza unor afectiuni mai mult sau mai putin minore ce ne transforma starea de spirit pozitiva intr-una ai putin fericita. Pentru a te proteja de acestea, respecta regulile elementare de igiena (spala-te des pe maini, foloseste gel antibacterian), imbogateste-ti meniul zilnic cu legume si fructe proaspete bogate in antioxidanti (struguri, rosii, mere, conopida) si pastreaza o distanta de cel putin 20 cm intre tine si persoanele cu gripa, evitand transmiterea virusului.

 

Gripa poate fi prevenita

Un sistem imunitar de nota 10 iti protejeaza organismul de multe afectiuni de sezon si nu numai, printre care se numara si gripa. Fortifica-ti sistemul imunitar prin diminuarea stresului si printr-o dieta bazata pe alimente proaspete, crude sau preparate cat mai usor (la abur, la gratar), astfel mentinandu-si un continut excelent de vitamine si minerale necesare organismului. Poti merge si la sauna de doua ori pe saptamana, daca nu suferi de afectiuni cardiovasculare sau de alte boli in care temperaturile ridicate nu sunt recomandate, intrucat sauna este un bun remediu impotriva gripei, utilizat de popoarele din nordul Europei din cele mai vechi timpuri.

 

Gandeste pozitiv si fa miscare!

Chiar daca toamna te imbie la melancolie si stat in casa, acestea pot dauna moralului tau. Evita depresia asociata cu acest anotimp si cauta sa fii cat mai activa si sa-ti mentii un tonus psihic bun, printr-un strop de optimism! Poti preveni circulatia deficitara si senzatia de picioare si maini reci practicand o forma de miscare cat mai des – yoga, tai chi sau pilates sunt sporturi cu efecte benefice atat asupra trupului, cat si asupra spiritului. De asemenea, kinetoterapia sau diferitele tipuri de masaje (cu pietre calde, uleiuri aromate, bete de bambus) iti pun sangele in miscare si te ajuta sa te mentii intr-o forma maxima.

 

Text: Raluca Mateescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *