Beneficiile cafelei

Beneficiile cafeleiO iubitoare a cafelei are un program zilnic accentuat de momente pline de savoare: ceasca de cafea de la primele ore ale diminetii sau placerea unei iesiri cu prietenele acompaniata de aroma inconfundabila a acestei licori considerata magica din cele mai vechi timpuri.

Si din punct de vedere al sanatatii, cafeaua are beneficii demonstrate stiintific. Va invit sa le descoperim impreuna!

Cafeaua a fost bauta din timpuri stravechi, in diverse variante, de la cea salbatica si tare din cadrul ceremoniilor religioase din Africa de Est pana la cea importata din Egipt si consumata in saloanele aristocratiei venetiene din secolul al XVI-lea. In ziua de azi, exista nenumarate moduri de a bea cafeaua, fie calda sau rece, simpla sau cu siropuri aromate, concentrata sau diluata, cu un strat de frisca deasupra sau amestecata cu lichioruri. Cu cat sunt adaugate mai multe ingrediente, cu atat cafeaua are mai multe calorii, asa ca atentie la sortimentul ales daca tii dieta. In forma pura si consumata cu moderatie, cafeaua aduce organismului tau o serie de beneficii.

  • Cafeaua, antidepresiv excelent pentru femei

In cadrul prestigioasei universitati Vanderbilt exista un institut ce se ocupa doar de studierea efectelor pe care le are cafeaua asupra organismului uman. Unul dintre cele mai recente studii realizate de acesti specialisti arata ca femeile care beau zilnic patru cesti de cafea au un risc mai mic cu 20% de a suferi de o depresie fata de cele care beau cafea mai rar. La nivel global, cafeina se numara printre cei mai populari stimulenti ai sistemului nervos central, pentru ca iti ofera o portie buna de energie si o stare generala ameliorata, sustine Alberto Ascherio de la Scoala de Sanatate Publica Harvard.

Cafeaua are proprietati benefice si pe termen lung, arata un studiu realizat pe 50.000 de femei cu varsta medie de 63 de ani, ce nu aveau vreo forma de depresie la inceputul analizei. Timp de 24 de ani, oamenii de stiinta le-au monitorizat pe participante si au descoperit ca cele care beau zilnic patru cesti de cafea aveau o stare mentala mai buna si un risc scazut de a suferi episoade depresive. Autorii studiului au marturisit ca mai au nevoie de timp pentru a-si da seama ce legatura exista intre cafeina si depresie, insa, cu siguranta, vor exista raspunsuri in viitorul apropiat.

Iata alte beneficii ale cafelei:

  • Cafea mai multa, mai putine sanse de a suferi de Alzheimer sau dementa: un studiu realizat de specialisti din Finlanda si Suedia in 2009 arata ca, din 1.400 de persoane ce au fost monitorizate timp de aproximativ 20 de ani, cele care beau 3-5 cesti de cafea pe zi aveau un risc cu 65% mai mic de a suferi de boala Alzheimer sau dementa, spre deosebire de bautorii ocazionali si de cei care nu consumau cafea niciodata.
  • Diuretic usor: cafeaua are un efect usor diuretic, ceea ce te va ajuta sa elimini mai repede toxinele din organism. In schimb, cafeaua decofeinizata are acelasi efect diuretic ca… apa.
  • Scade riscul de diabet de tip II: dr. Frank Hu de la Harvard mentioneaza intr-un articol ca exista mai bine de 15 studii care atesta efectul preventiv al cafelei in privinta acestei boli. Specialistul conclude ca persoanele care consuma 6 cani de cafea pe zi au un risc mai scazut cu 35% de a se imbolnavi de diabet de tip II, insa si cei care beau 4-6 cesti pe zi sunt mai protejati cu 28% fata de cei care nu beau deloc cafea. Explicatia ar consta in efectul puternic antioxidant al cafelei, dar si in continutul de crom si magneziu, ce ajuta organismul sa utilizeze insulina. Partea uimitoare este ca acest efect nu se datoreaza cofeinei, ci cafelei in sine, intrucat o parte dintre rezultate se datoreaza cafelei decofeinizate.
  • Combate celulita: o serie de articole dintr-o publicatie americana de specialitate (American Journal of Clinical Nutrition) arata ca antioxidantii din cafea reduc inflamatia, dilata vasele de sange si au un efect tonifiant asupra pielii, reducand aspectul celulitei.

 

Text: Raluca Mateescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *