COLESTEROLUL. Cand incepem sa ne ingrijoram

COLESTEROLUL. Cand incepem sa ne ingrijoramDaca medicul iti spune ca nivelul colesterolului este 280, cel maxim admis fiind de 190, atunci trebuie sa te ingrijorezi. Cresterea cu un procent a concentratiei de colesterol din sange creste riscul bolilor de inima cu doua – trei procente. In prezent exista medicamente menite sa reduca colesterolul dar ele pot avea si efecte neplacute cum ar fi balonare, dureri de inima, de cap, ameteli, greturi etc. In plus, dupa un tratament de cateva saptamani, muschii pot slabi, apar dureri de spate si alte efecte secundare greu de suportat.

De aceea, este recomandat un tratament fara medicamente care consta in anumite cure alimentare, suplimente si sport, tratament valabil persoanelor fara probleme grave de inima. Poti incerca terapii naturale, dar nu inainte de a consulta medicul. El va monitoriza nivelul colesterolului la fiecare doua – trei luni de la inceperea tratamentului pentru a aprecia eficienta lui.

  • Treci pe grasimi sanatoase!

Margarina are o reputatie proasta datorita acizilor grasi care sunt daunatori organismului si in special inimii. Dar exista un tip de margarina imbogatita cu steroli care reduc colesterolul. A fost realizat un studiu asupra unor persoane cu nivelul ridicat de colesterol care au urmat un tratament fara grasimi timp de patru saptamani si apoi pentru urmatoarele cinci saptamani, ei au fost impartiti in doua grupuri: unii care foloseau margarina obisnuita iar altii margarina cu steroli. Rezultate: grupul care a mancat margarina imbunatatita a inregistrat nivele ale colesterolului cu 5-6 procente mai mici decat ale celor din celalalt grup, iar nivelurile de colesterol LDL cu 7-8% mai mici.

  • Fa-ti timp pentru un ceai!

Cercetatorii sustin ca este bine ca persoanele cu nivel ridicat al colesterolului sa bea 5 cesti de ceai negru pe zi (altii sugereaza ca si cel verde poate fi util). Rezultate: bautorii de ceai au avut o scadere in medie de 5 % a colesterolului total si de 11% in cazul nivelului de colesterol LDL.

  • Opteaza pentru fructe oleaginoase!

Nucile au un procent ridicat de grasimi mononesaturate si proteine vegetale care pot sa scada colesterolul. Rezultate: doi pumni de migdale pe zi timp de o luna au scazut colesterolul LDL al participantilor la studiu cu o medie de 9,4% iar colesterolul total cu 11%. Produsele care contin semintele de psyllium si cereale au demonstrat ca scad colesterolul si reduc riscurile bolilor de inima. Rezultate: asupra oamenilor care au un grad inalt de colesterol, fibrele solubile par sa-l diminueze cu 4% si LDL cu 7%.

  • Miscare, zilnic!

Este bine cunoscut faptul ca exercitiile fizice va ajuta sa va protejati impotriva bolilor de inima prin cresterea nivelului de HDL. Insa expertii nu au considerat pana acum ca ele ar avea vreun efect asupra LDL. Noile studii arata ca desi sportul nu descreste nivelul de LDL, totusi el transforma particulele periculoase, acelea care sunt mici, dense si au tendinta sa se depuna pe peretii vaselor de sange. Aceasta face ca particulele sa fie mai putin periculoase chiar daca nivelul de LDL ramane la fel. Este recomandat, pentru a beneficia de aceasta schimbare pozitiva, alergatul usor 20 de km pe saptamana.

Rezultate: exercitiile regulate cresc colesterolul HDL cam cu 10% si pot sa faca colesterolul LDL mai putin periculos.

 

Text: Alexandra Lupu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *