Cum ne imbracam la locul de munca?

Cum ne imbracam la locul de munca?Indiferent de locul unde lucrezi, ca esti la birou sau iti desfasori munca pe teren, hainele pe care le imbraci trebuie sa puncteze doua mari aspecte: sa se potriveasca jobului si sa fie comode, astfel incat sa ai libertate de actiune. In plus, noi, femeile, ne dorim tot timpul sa fim in pas cu tendintele modei, ceea ce, la locul de munca, se traduce printr-o continua incercare de imbinare a utilului cu placutul. Iata cateva caracteristici generale referitoare la tinuta vestimentara pe care trebuie sa o adoptam la job, pe care putem sa le „accesorizam” stilului personal.

Raporteaza-te la cerintele postului

Daca nu lucrezi intr-un mediu creativ care sa-ti dea mana libera in alegerea vestimentatiei si nici intr-un mediu restrictiv care impune din start uniforma obligatorie, atunci trebuie sa te supui normelor cerute de fisa postului. Persoanele care, prin natura jobului, desfasoara intalniri sau lucreaza cu publicul trebuie sa se conformeze unei tinute cat mai clasice si sa adopte stilul business. Cei care nu interactioneaza cu oameni din exterior pot imbraca haine casual, pastrand insa o oarecare sobrietate.

Starea de spirit dicteaza tendinta

Studiile au aratat ca, inconstient, starea noastra de spirit ne determina sa purtam anumite culori. In plus, psihologii sustin ca exista o stransa legatura intre culori si comportamentul nostru, motiv pentru care trebuie sa avem mare grija ce haine alegem din dulap. Cromoterapia vine sa intareasca aceste afirmatii si sutine ca fiecare culoare are o energie pe care o imprima purtatorului. Cu alte cuvinte, in zilele in care va simtiti obositi sau sunteti morocanosi, alegeti sa purtati culori puternice si vibrante si evitati nuantele inchise. De asemenea, daca aveti o intalnire importanta sau o sedinta, este indicat sa alegeti haine in nuante pastelate. Acestea induc o stare de liniste si alunga stresul. Tineti cont ca o culoare inchisa irita si creeaza stari de nervozitate purtatorului.

Pantaloni versus fuste

Ei bine, atat pantalonii, cat si fustele intregesc un outfit de birou, cu conditia ca modelul sa respecte anumite standarde. In primul rand, lungimea face diferenta intre o tinuta de birou si una de iesit in oras. Astfel, pantalonii trebuie sa fie obligatoriu lungi, iar fustele, de preferat, midii. Modelul este, de asemenea, important. Daca la fuste sunt acceptate cam toate modelele, la pantaloni este recomandat modelul drept sau cel conic. Evitati pantalonii cu taieturi si cu talie joasa. Desi rochiile nu sunt o optiune de evitat la locul de munca, modelul si materialul fac, din nou, diferenta. Evitati rochiile lungi si vaporoase si axati-va pe modele business cu texturi solide.

Cum ne imbracam la locul de munca?Pe tocuri la munca?

Cu siguranta, raspunsul la aceasta intrebare este „da”! Dar – caci exista si un dar − nu purta incaltamintea cu care te duci in club, fiindca vei crea o nota discordanta. In primul rand, ia in calcul ca va trebui sa stai cateva ore bune pe tocuri, deci alege modele comode, nu foarte inalte. Chiar daca tu te simti bine la inaltime, evita incaltamintea cu platforma si, cu atat mai mult, pe cea cu toc subtire si talpa inalta.

Ce sa nu porti la munca?

La locul de munca nu este recomandat sa porti haine scurte si stramte, fie ca este vorba de pantaloni, fuste sau topuri. Daca esti o adevarata profesionista, atunci nu trebuie sa lasi la vedere prea multa piele. De asemenea, evita decolteurile prea generoase si materialele transparente. Accesoriile foarte mari, voluminoase sau care fac zgomot ar trebui purtate la plimbarile in parc, si nicidecum la birou. Pe de alta parte, nici tinutele sport nu sunt bine vazute la locul de munca, asa ca, oricat de mult ai iubi acest stil si oricat de confortabil te-ai simti in ele, poarta-le in timpul liber!

Text: Madalina Manole