Cum scapi usor de migrena? Remedii naturale

Cum scapi usor de migrena? Remedii naturalePentru majoritatea persoanelor care sufera de dureri ocazionale de cap, problema nu este una chiar atat de grava si de obicei se rezolva cu pastila adecvata. Pentru oamenii care se confrunta insa cu migrenele, nu este chiar asa usor. Nu numai ca medicamentele care trateaza aceasta afectiune prezinta efecte secundare precum stari de voma, dureri de stomac, insa uneori nu au niciun efect. Si daca suferi si tu de migrena, stii foarte bine ca, atunci cand simptomele se instaleaza, trebuie sa faci neaparat ceva pentru ca ele sa dispara, pentru ca altfel viata sociala este periclitata.

Pe langa medicamentele care trateaza migrena, exista si cateva remedii naturale care reprezinta o alternativa mult mai sanatoasa.

 

Spilcuta – remedi naturist pentru migrena

 

Spilcuta este o planta originara din Anatolia si este una dintre cele mai vechi remedii in ceea ce priveste migrenele. Poate fi consumata sub forma de ceai, poseda proprietati antiprotozoare si contine o substanta chimica puternica numita parthenolide, care lupta impotriva migrenelor si radicalilor liberi. Un studiu realizat in Marea Britanie in anii 1980 arata ca 70% dintre persoanele care mestecau cateva frunze de spilcuta pe zi inregistrau o imbunatatire in ceea ce priveste simptomele migrenei, potrivit Universitatii din Maryland. In plus, spilcuta previne eliberarea de substante care dilata vasele de sange.

 

Riboflavina – substanta care combate migrena

 

Riboflavina, cunoscuta drept vitamina B2, este intalnita in mod natural in alimente precum laptele, nucile sau legumele verzi. Protejeaza celulele de stresul oxidativ si este implicata in procesul producerii de energie. Riboflavina este eficienta in prevenirea migrenelor reducand incidenta acestora. 400 mg de riboflavina pe zi timp de 3 luni ar putea face minuni in caz de migrena. Consuma spanac, iaurt, oua, migdale, sparanghel, ciuperci, broccoli.

 

Menta – trateaza naturist migrena

 

Anumite mirosuri pot declansa durerile de cap. Menta se pare insa ca ar putea reduce aceste dureri. Totusi, acesta nu este un remediu universal valabil, deoarece actioneaza diferit in functie de persoana. Asa ca pastreaza intotdeauna in casa un borcanel cu frunze de menta si miroase-le cand te doare capul. S-ar putea ca, in cazul tau, sa functioneze.

 

Sport

 

Sportul este recomandat dintotdeauna persoanelor care sufera de migrene, iar noi dovezi sprijina aceasta teorie. Un studiu realizat de catre expertii Universitatii din Gothenburg, Suedia, a demonstrat ca exercitiile aerobice sunt eficiente in prevenirea migrenelor. Exercitiile regulate reduc tensiunea si stresul, declansatori cunoscuti ai migrenei. Exercitiile fizice declanseaza si eliberarea de endorfine, actionand ca un sedativ bland. Este recomandat sa faci 150 de minute de activitate aerobica moderata pe saptamana.

 

Diferenta de temperatura

 

Foarte multi oameni simt un fior rece atunci cand migrena se instaleaza, isi simt capul greu si experimenteaza o anumita stare de caldura in zona capului. Pentru o eliberare temporara, da drumul la apa calda in cada si pune pe cap o punga de gheata. Relaxeaza-te jumatate de ora. Sigur ca pentru acest lucru este nevoie sa fii acasa si sa ai mult timp la dispozitie, insa dilatarea vaselor de sange din organism ajuta fluxul sanguin si reduce durerea cauzata de migrena.


Acizii grasi Omega-3 – remedii naturiste impotriva migrenei

 

Acizii grasi Omega-3 sunt substante antiinflamatorii intalnite in foarte multe alimente, printre care in carnea de peste sau in nuci. Acizii grasi Omega-3 protejeaza celulele creierului si reduc inflamatia, lucru care ajuta si la reducerea durerii asociate cu migrena. In plus, acesti acizi grasi reduc frecventa si durata migrenelor. Un studiu care a durat trei luni de zile si care a fost realizat in Suedia a inregistrat o reducere de 28% in ceea ce priveste numarul atacurilor de migrena si o reducere de 32% in ceea ce priveste intensitatea durerilor.

 

 

Text: Ruxandra Raica

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *