Giorgio Armani, despre modă pe timp de pandemie

Unul dintre cele mai mari nume ale industriei de fashion, Giorgio Armani este printre primii designeri care iau măsuri pentru a salva industria în perioada de pandemie.

El a înţelege gravitatea situaţiei create de această criză şi face un apel pentru schimbarea mecanismelor de funcţionare a sistemului. Creatorul a transmis următoarele rânduri prin intermediul publicaţiei Women Wear Daily.

“Declinul sistemului de modă, aşa cum îl ştim, a început atunci când sectorul de lux a adoptat metodele de operare ‘fast fashion’ cu ciclul continuu de livrare, în speranţa de a vinde mai mult … Eu nu mai vreau să lucrez aşa, este immoral. Nu are sens ca una dintre gecile sau costumele mele să stea în magazin timp de trei săptămâni, să devină imediat în afara modei şi să fie înlocuite cu produse noi, care nu sunt prea diferite de cele care le-au precedat. Eu nu funcţionez astfel, mi se pare imoral acest mod.

Am crezut întotdeauna într-o idee de eleganţă atemporală, în crearea de îmbrăcăminte care sugerează un mod unic de a le cumpăra: care va dura în timp. Din acelaşi motiv, mi se pare absurd faptul că în mijlocul iernii, în butic, există rochii de bumbac şi în mijlocul verii paltoane de alpaca, şi acest lucru pentru simplul motiv că dorinţa de a cumpăra trebuie să fie satisfăcută imediat.

Cine cumpără haine pentru a le pune într-un dulap aşteptând sezonul potrivit pentru a le purta? Nimeni, sau câţiva, cred. Dar acest sistem, condus de marile magazine, a devenit mentalitatea dominantă. Greşit, trebuie să ne schimbăm, această poveste trebuie să se termine. Această criză este o oportunitate minunată de a încetini totul, de a realinia totul, de a proiecta un orizont mai autentic şi mai adevărat.

Această criză este, de asemenea, o oportunitate minunată de a restabili valoarea autenticităţii.

Gata cu spectacolele, gata cu risipa. De trei săptămâni lucrez cu echipele mele, astfel încât, odată ieşiţi din ‘lockdown’, colecţiile de vară să rămână în buticuri cel puţin până la începutul lunii septembrie, aşa cum este firesc. Şi aşa vom face de acum încolo.

Această criză este şi o oportunitate minunată de a restabili valoarea autenticităţii: suficient cu moda ca joc de comunicare, suficient cu spectacolele de modă în întreaga lume, cu unicul scop de a prezenta idei dulcegi. Suficient cu distracţiile provocate de spectacole grandioase, care astăzi se dezvăluie pentru ceea ce sunt: inadecvate şi vreau să spun chiar vulgare. Destul cu paradele în întreaga lume, realizate prin călătorii care poluează. Suficient cu risipa de bani pentru spectacole, acestea sunt doar aplicaţii de lac de unghii cu pensula peste nimic.

Momentul prin care trecem este tulbure, dar ne oferă oportunitatea, unică cu adevărat, de a repara ceea ce nu este în regulă, de a elimina neesenţialul, de a găsi o dimensiune mai umană. Aceasta este poate cea mai importantă lecţie a acestei crize”, a scris creatorul.

Giorgio Armani a fost surprins acum câteva săptămâni în timp ce-şi aranja singur manechinele din vitrina propriului magazin din Milano.

Vezi colecţia Armani lansată înainte de pandemie AICI!

Casa Armani S.P.A. este o casă de modă din Italia lansată în 1975, care produce, distribuie și vinde bunuri de piele, haute couture, prêt-à-porter, pantofi, ceasuri, bijuterii, accesorii, ochelari, cosmetice, și interioare pentru case. Aceste produse sunt vândute sub diferite mărci: Giorgio Armani, Armani Collezioni, Emporio Armani, AJ | Armani Jeans, AX | Armani Exchange, Armani Junior și Armani/Casa.

Numele Armani, unul dintre fondatori, a devenit sinonim cu moda haute couture în întreaga lume și este considerat unul dintre cele mai prestigioase din industria modei. 


Text: Bettina Cristea

Photo: Google Images