O romanca a cucerit Asia: Narcisa Pheres

Narcisa Pheres este un nume cunoscut in Romania, insa foarte celebru peste hotare. Mai exact, in Asia. Romanca Narcisa Pheres a reusit sa construiasca un adevarat imperiu pe piata produselor de lux din Occident. Brandul sau este sinonim cu exclusivismul, iar lumea romancei se desfasoara intre diamante rare, bijuterii de milioane de euro, vestimentatie si accesorii masculine de lux si colectii incredibile de arta impresionista. Viata bate filmul, am putea spune. Si ce film bun, avand in vedere ca protagonista este originara dintr-un orasel dunarean si a emigrat in Japonia dupa ce a terminat facultatea, la inceputul lui 1997, iar astazi a reusit sa o cucereasca. Narcisa Pheres se descrie drept „un om care iubeste arta si frumosul” si care a avut incredibila sansa de a-si transforma pasiunea pentru frumos intr-o cariera recunoscuta la nivel international. Fascinanta poveste a Narcisei si-a scris primele pagini in Japonia, iar acum ne bucuram sa v-o prezentam si voua. Mama, sotia si femeia de afaceri Narcisa Pheres, in exclusivitate pentru Tonica TV!

Care este povestea acestui brand, care a fost parcursul dvs.?

Pheres, ca brand, s-a lansat in 2006 in Japonia si Italia cu colectii de moda masculina. Am crescut treptat, in prima faza in Asia, iar apoi si in Europa, avand expozitii destul de dese la Londra, Milano si Florenta.

Sunteti un exemplu clar ca femeile joaca un rol important in societatea de azi. Cat incurajati dvs. femeile catre business?

Sa patrunzi in lumea businessului nu este deloc usor. In primul rand, este nevoie de multa munca, tenacitate si foarte multa educatie, cred ca sunt cele mai importante criterii pentru ca o femeie sa reuseasca sa faca cariera. Lumea a devenit atat de globala, incat, daca nu ai acces rapid la informatie, este foarte greu sa te extinzi si mai ales intr-un business cum este fashionul, unde totul se petrece cu o viteza ametitoare. Este important sa incerci sa cunosti mecanismele unei piete internationale.

Sunteti sotie, mama si femeie de cariera si exemplul clar ca se poate si ca exista echilibru perfect intre aceste 3 roluri. Care este cheia succesului dvs., cum ati reusit sa traiti in armonie cu cele 3 ipostaze?

Este nevoie de compromis. Este important sa-ti cunosti valorile in viata si sa ai prioritati. Incerc sa le ofer, deci, cat mai mult timp fetelor mele si, in general, weekendurile le rezerv familiei. Este destul de complicat sa fii femeie de afaceri, mama si sotie in acelasi timp, dar, spre fericirea mea, aceste roluri se imbina fantastic. Nu conteaza ca intr-o zi trebuie sa fiu pe rand mama, sotie si om de afaceri, toate sunt parte din mine, la finalul serii sunt tot eu!

Ce inseamna sa fii femeie de afaceri in Asia?

A fi femeie de afaceri este o provocare, indiferent unde te-ai afla. Eu am lansat brandul intr-o tara unde femeile nu aveau atat de mult acces la informatie si erau nevoite sa-si demonstreze cu tarie punctul de vedere pentru a castiga increderea si respectul celor din jur. Si, mai ales, al barbatilor. In ceea ce ma priveste, este foarte important sa fii femeie, inainte sa devii una de afaceri. In compania pe care o conduc, majoritatea angajatilor mei sunt femei extrem de pregatite.

Brandul dvs. este sinonim cu exclusivismul: bijuterii unicat, diamante rare, vestimentatie si accesorii masculine de lux. Cu ce anume ati inceput si in ce zona a creatiei va regasiti cel mai bine?

Am inceput cu bijuteriile. Eu sunt designer certificat al Institutului Gemologic American si gemologist. Am inceput cu piese de colectie − fiind trader la o firma japoneza, mergeam foarte des la licitatii pentru colectionari si asa mi s-a starnit pasiunea pentru arta. Dragostea pentru frumos am avut-o dintotdeauna. Fiind in contact cu aceasta lume, cu timpul am reusit sa ma intergrez si sa devin unul dintre ei. Am inceput sa creez, sa lansez colectii si asa am devenit designer de bijuterii, lansand brandul Narcisa Pheres pentru bijuterii.

Urmeaza sa lansati o noua linie vestimentara, la nivel international. Spuneti-ne cate ceva despre asta.

Este vorba despre colectia ready-to-wear pentru femei in care incercam sa venim cu ceva nou pe piata pentru femeile de afaceri, in special. Este o linie in care eu, personal, ma regasesc prin faptul ca imi petrec jumatate din viata prin avioane. Astfel, mi-a venit ideea unei linii vestimentare pentru femeile care obisnuiesc sa calatoreasca foarte mult. Haine confortabile, care se pot impacheta usor, din materiale care nu se sifoneaza, haine adaptabile. O colectie „essentials for women”.

Pheres s-a lansat in 2006 in Japonia si s-a impus rapid in moda asiatica. V-as intreba, care este echivalentul brandului Pheres in ceea ce priveste moda din Europa?

Daca vorbim despre partea couture, ne dorim sa credem ca suntem echivalentul brandului Hermès, cel de acum cateva decenii.

Cui i se adreseaza Pheres?

Pheres se adreseaza oamenilor care cauta originalitate si calitate premium. Oameni care cauta o garderoba destul de nuantata pentru zona business.

Pe final, nu pot sa nu va intreb: v-ati gandit sa va intoarceti sa locuiti in Romania?

Nu m-am gandit sa ma intorc definitiv in Romania pentru ca familia si casa mea sunt in Asia. Toata viata mea este acolo, insa revin de fiecare data cu foarte mare placere in Romania.

Text: Alexandra Lupu