Obiectiv: in concediul acesta uitam de stres!

Obiectiv: in concediul acesta uitam de stres!Viata din zilele noastre este plina de probleme, conflicte si graba… Toate acestea se concretizeaza in cea mai comuna si mai raspandita problema de pe planeta: stresul. Aproape oricine a suferit, mai mult sau mai putin, de efectele sale: durere de cap, nervozitate, neliniste. Cea mai buna cale de a combate stresul este o viata sanatoasa si naturala, in care minutele zilnice de relaxare sa nu lipseasca.

Pe langa alimentatia sanatoasa si o portie considerabila de relaxare zilnica, mai enumeram exercitiul fizic, recunoscut pentru o intreaga serie de efecte benefice asupra organismului. Pe langa faptul ca determina scaderea ponderala, reduce riscul de aparitie a diabetului zaharat tip 2, a bolilor cardiovasculare si valorile tensiunii arteriale, exercitiul fizic da sens si calitate vietii si ajuta la combaterea stresului. Ne explicam, astfel, necesitatea practicarii in mod voluntar a exercitiului fizic. Pentru a fi eficient, se recomanda ca exercitiul fizic sa se efectueze regulat (in fiecare zi), sa dureze 30-50 minute si sa fie de intensitate moderata.

  • Valeriana calmeaza nervii si alunga insomnia

Extractul de Valeriana officinalis este folosit ca baza in obti­ne­rea ceaiurilor, capsulelor si tincturilor destinate rezolvarii problemelor legate de insomnie. Din­tre acestea, tincture de valeriana este cea mai puter­nica, avand un efect mai rapid si mai in­tens. 

Valeriana, cunoscuta si sub numele de odolean,este foarte eficace pentru calmarea nervilor, pentru relaxarea mintii si a corpului.

Utilizarea valerianei are o traditie de peste patru mii de ani, fiind considerata o planta de referinta, atat in Europa, cat si in Asia. In urma unor studii s-a stabilit ca este una dintre cele mai utilizate plante din lume, anual fiind consumate la nivel global peste 300 de mii de tone. 

O puteti prepara si voi acasa, ca infuzie, punand doua linguri de planta la o cana si este recomandat sa o consumati fie in perioada de stres maxim, fie cu o ora inainte de culcare pentru a remedia “crizele” de insomnie.

 

Text: Alexandra Lupu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *