Ten sanatos de la micul dejun

Ten sanatos de la micul dejunMai putin de 40% dintre noi isi incep ziua cu micul dejun. “Predispusi” sa “sara” peste cea mai importanta masa a zilei sunt in special tinerii, cei activi, cu varste intre 25 si 34 de ani.

Masa de dimineata aduce organismului principiile nutritive necesare dupa perioada de pauza din timpul noptii si ne pregateste pentru eforturile care vor trebui efectuate pe parcursul zilei. Ceea ce mancam la micul dejun se consuma mai bine, iar caloriile respective au mai putin tendinta de a se depune sub forma de grasime.

– Vitamine din complexul B
Implicate in felurite procese fiziologice complicate, inclusiv in mentinerea sanatatii tegumentare si a performatelor cognitive optime, vitaminele din complexul B se gasesc in cerealele integrale indiferent de tipul acestora. Pentru cele care prefera un mic dejun autohton, una-doua felii de paine integrala vor fi bine-venite. O sursa buna de vitamine din complexul B o constituie si lactatele acide, iaurturile, sana, kefirul.

 

– Grasimile esentiale
Importante din multe puncte de vedere, grasimile esentiale redau stralucirea tenului si troficitatea parului, atat de necesare mai ales la iesirea din sezonul rece. Ele pot fi prezente in seminte sau nuci, care sunt adaugate in cerealele de mic dejun sau in painea integrala. Recomand in mod deosebit painea cu seminte, care cuprinde atat seminte de floarea-soarelui, cat si de in, foarte bogate in acizi grasi omega-3 si 6.

– Antioxidantii
Nu numai ca intretin aspectul frumos al pielii, dar ii si mentin tineretea. Pentru micul dejun, antioxidantii pot sa provina din fructe sau sucuri de fructe. Pe langa fresh-urile de citrice, incercati cu incredere sucurile de fructe de padure, de prune sau de struguri. Antioxidantii pot sa provina si dintr-o ceasca mare de ceai, de preferinta verde, care este o adevarata solutie de polifenoli si unul din “secretele” longevitatii japonezilor.

Un “mic dejun” care reprezinta o reteta sigura, dar nu pentru frumusete, ci pentru un ten deteriorat si imbatranit este compus din “traditionala” tigara, acompaniata sau nu de o ceasca de cafea… Daca avem suficient timp pentru a fuma, cred ca este cu mult mai vitalizant sa renuntam la acest obicei si, in loc de o tigara, sa “pierdem timpul” cu un iaurt si cu o felie de paine integrala.

Text: Corina-Aurelia Zugravu
Specialist in igiena alimentatiei si nutritie

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *