10 greseli cu somnul bebelusului!

 

 

 

Pentru a creste sanatos si armonios, pentru un copil somnul odihnitor este important an  proportie de 60%, iar mancarea an proportie de 40%. Tocmai de aceea, este deosebit de important programul zilnic cu care al obisnuim.

Adriana Bachmann, newborn specialist an Statele Unite ale Americii, romanca de origine, ajuta familiile sa construiasca un program corect pentru bebelusi, an primele luni de viata. An familiile unde exista probleme cu somnul bebelusilor, specialistul considera ca problema principala este antotdeauna modul an care parintii se comporta cu cei mici.

Iata cele 10 greseli pe care le fac parintii an relatia cu cei mici, care duc la un disconfort maxim pentru bebelusi.

  1. Nu reusiti sa impuneti o rutina care al va ajuta pe cel mic sa se odihneasca. Bebelusii au nevoie de program fix, la ore fixe, care sa fie respectate an fiecare zi. Nu al treziti mai devreme decat an mod obisnuit si respectati orele de masa!
  2. Tresariti la orice miscare a bebelusului. Nu al treziti la orice zgomot pe care al scoate an timpul somnului. Este foarte posibil sa viseze, nu sa aiba nevoie de mancare. Nu ai deranjati somnul pentru ca este extrem de important.
  3. Nu al lasati sa anvete sa se calmeze singur. Evitati sa al luati tot timpul an brate si sa al leganati la orice planset. Ei au nevoie sa anvete sa se calmeze singuri. Altfel, vor deveni dependenti de interventia parintilor si sa adoarma pe viitor doar an acest mod. Nu mai vorbesc de faptul ca plansetul poate deveni unealta de santaj. Dupa masa va jucati, al leganati, al pupati de 1000 de ori, dar apoi al puneti la somn si aveti rabdare sa adoarma singurel. Cu cat ai obisnuiti cu asta mai repede, cu atat va fi mai usor. Asta nu anseamna ca nu sunteti atenti la nevoile lui reale. Daca al doare burta sau are nevoie de ceva, normal ca ma duc la el. Daca eu sunt sigura ca este ok si ca se opreste din plans doar cand al iau an brate, anseamna ca are nevoie de atentia mea. Daca plange si cand al iau an brate, anseamna ca are o nevoie, o durere.
  4. Dormiti cu bebelusul. Este gresit sa obisnuiesti copilul sa doarma cu tine an pat sau chiar cu tine an camera. Nu faceti asta nici macar an primele luni de viata. Riscati sa aveti pe viitor un copil care nu va reusi sa doarma niciodata singur. Nu mai vorbesc de faptul ca poate deveni si periculos sa dormi cu el an pat.
  5. Nu respectati programul masa-somn. Cel mai simplu mod prin care poti face un copil sa se adapteze la un program de somn este sa corelezi programul de somn cu cel de masa. Bebelusii obosesc pe masura ce sunt hraniti, ceea ce ansemna ca e mult mai usor sa-i adormi dupa ce au mancat. Consecventa este cheia atunci cand ancercam sa insuflam un obicei. Problema este ca multi parinti nu se tin de programul de masa sau mesele nu dureaza suficient de mult, astfel ancat bebelusul se va trezi din nou flamand. Asigurati-va ca bebelusul a mancat suficient anainte sa-l puneti la somn. O masa normala ar trebui sa dureze antre o ora jumatate si doua ore, cu pauze an care sa-i scoateti aerul din burtica
  6. Al alaptati an pozitia culcat. Este gresita aceasta pozitie! Va provoca aparitia colicilor si a refluxului gastroesofagian.
  7. Considerati ca nu trebuie anfasat. Este gresit. Bebelusii au nevoie sa fie anfasati, an special an partea superioara a corpului. Anfasatul ai si linisteste.
  8. Al leganati si ai puneti zgomot de fundal pentru a adormi. Este gresit! Leganatul, sasaitul, jucariile de deasupra patului si zgomotul alb, de fundal, ai agita si mai tare si nu le ofera un somn bun. Nu mai vorbesc de faptul ca unii parinti dau drumul la aspirator crezand ca zgomotul ai calmeaza pe cei mici. Este ca si cum le prajiti creierul!
  9. Credeti ca plange doar pentru ca ai e foame. Cel mai adesea, de cate ori bebelusul plange, mamicile al pun la san pentru a-l calma. Ansa daca bebelusul s-a trezit din somn anseamna ca trebuie sa identificati care e sursa de disconfort care l-a facut sa se trezeasca, nu sa ancercam sa al calmam pentru 5-10 minute. Anainte sa va grabiti sa-i oferiti solutia verificati care este problema. Poate fi vorba de scutec, de haine, de asternut, de temperatura din camera. Verificati toate lucrurile care ar putea sa-i produca disconfort si veti vedea ca dupa ce o rezolvati, bebelusul va putea dormi din nou. Odata identificata gasiti o modalitate prin care sa o evitati pe viitor.
  10. Presupuneti ca o noapte pierduta va fi recuperata a doua zi. Daca va ganditi ca atunci cand doarme mai tarziu anseamna ca se va si trezi mai tarziu a doua zi, va anselati. Probabil ca se vor trezi la fel de devreme, dar din cauza oboselii nu vor mai fi la fel de activi. E mai usor sa faci un program de somn pentru copil decat sa ancerci sa-l obosesti ca sa doarma mai bine.

Text: Cristina Dudau

mai 28th, 2019 by tonica

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si pentru comentarii online. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate