Alimentatia copiilor, importanta azi, importanta maine!

Alimentatia copiilor, importanta azi, importanta maine!Indiferent de varsta pe care o avem, alimentatia sanatoasa este extrem de importanta. Cu atat mai mult in cazul sugarilor, al copiilor mici, deoarece acestia au nevoie de mai multe vitamine si minerale, in proportii echilibrate, care sa le ajute corpurile si mintile sa se dezvolte si sa se maturizeze. Ofera-i copilului tau un regim alimentar sanatos si ajuta-l sa-si formeze obiceiuri alimentare sanatoase pentru viitor.

Exista cateva motive pentru care alimentatia sanatoasa este importanta in viata copilului, si anume:

 

* Ajuta la dezvoltarea oaselor

Alimentatia joaca un rol vital in dezvoltarea oaselor copilului tau pe tot parcursul vietii lui. Osul este un tesut viu si in crestere, iar cea mai buna perioada pentru a-si construi oase puternice este copilaria si primii ani ai adolescentei. Ofera-i copilului alimente care contin o cantitate suficienta de calciu si vitamina D. Acestea pot fi gasite in produse lactate – lapte, branza, iaurt. In plus, incurajeaza-l sa iasa afara, la joaca, pentru a sintetiza vitamina D de la soare.

 

* Dezvolta muschii

Pentru a repara tesuturile musculare, da-i copilului tau proteine. Acestea ??pot fi gasite in carnea slaba (cum ar fi carnea de pui), oua, branza, lapte, nuci si legume.

 

* Combustibil pentru organism

Alimentele pe care copilul tau le va mananca ii vor furniza energia de care are nevoie pentru a functiona. Principala sursa de energie sunt carbohidratii. Da-i carbohidrati complecsi, care-i ofera nu numai energie, ci si fibre, vitamine si minerale. Exemple bune de carbohidrati sunt cerealele (preferabil intreaga varietate de cereale), orez, paine, ovaz, fidea si paste fainoase. Un alt aspect important este acela ca dieta sanatoasa, echilibrata va ajuta la prevenirea obezitatii si a bolilor cronice, a diabetului, a bolilor de inima, a cresterii colesterolului, a hipertensiunii arteriale si chiar a anumitor tipuri de cancer.

Dimensiunile portiilor si o dieta sanatoasa, echilibrata vor ajuta la prevenirea excesului de greutate odata cu inaintarea in varsta. Excesul de greutate ii face vulnerabili in fata anumitor boli.

Principiile de baza ale unei alimentatii sanatoase sunt cuprinse in piramida alimentara.

Piramida alimentara este alcatuita din patru niveluri, iar fiecare nivel contine o grupa de alimente ce trebuie consumate in cantitatea indicata: alimentele de la baza piramidei trebuie consumate in cantitate mai mare, in timp ce produsele alimentare din partea de sus a piramidei trebuie consumate in cantitate mai mica.

* Balanta – cele patru niveluri sunt alcatuite din alimente din toate cele cinci grupe de alimente.

* Moderatia – nu doar tipul de aliment pe care trebuie sa il manance cel mic este important, ci si cantitatea. Portiile moderate previn supraalimentarea.

* Varietatea – pentru a te asigura ca micutul tau va beneficia de toate elementele nutritive, ofera-i alimente din fiecare grup. Prin urmare, variaza alimentele la fiecare masa.

 

Sa-l deprinzi pe cel mic sa manance sanatos poate fi o adevarata provocare. Chiar si asa, avem cateva sfaturi care te vor ajuta sa iti determini copilul sa manance sanatos:

Mancati impreuna in sanul familiei si respectati toate cele 3 mese. Acest lucru este reconfortant pentru copilul tau si ii poate spori pofta de mancare.

Activitatea fizica este la fel de importanta pentru sanatatea fizica si psihica generala a copilului tau. Incurajeaza-l sa fie activ in fiecare zi!

Copiii ar trebui sa aiba activitati fizice moderate cum ar fi ciclismul, inotul  sau sa practice sporturi precum fotbalul, badmintonul sau baschetul, de cel putin cinci pana la sase ori pe saptamana.

Limiteaza inactivitatea copilului si obiceiurile sedentare, cum ar fi privitul la televizor sau jucatul jocurilor video. Copiii care au o activitate fizica regulata pe o perioada lunga de timp vor fi mult mai sanatosi odata deveniti adulti.

 

Text: Andreea Popescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *