Atacurile de panica – invata sa le previi si sa le tratezi!

Atacurile de panica - invata sa le previi si sa le tratezi!

Atunci cand apar, atacurile de panica te paralizeaza si iti dau lumea peste cap. Si din ce in ce mai multi oameni se plang ca sufera de astfel de probleme, care le aduc anxietatea in existenta si ii impiedica sa duca o viata normala. Pentru ca un atac de panica lasa mereu in urma frica de faptul ca ar putea aparea din nou.

1 din 5 persoane experimenteaza cel putin un atac de panica de-a lungul vietii

Ca orice lucru ce tine de profunzimile psihicului uman, atacurile de panica au manifestari si cauze complexe. Atacul de panica nu apare brusc. Intr-un studiu realizat anul trecut, care s-a bazat pe monitorizarea continua a pacientilor ce sufereau de acesta problema, in timp ce isi desfasurau activitatile zilnice, a aratat ca acestia dau semne de instabilitate psihica cu cel putin 60 de minute inaintea declansarii atacului de panica, doar ca acestia nu isi dau seama si de aceea au senzatia ca totul a pornit din senin. Trebuie sa mentionam si ca atacul de panica provine dintr-o reactie integrata ce implica atat corpul, cat si mintea. Creierul nostru declanseaza procesele emotionale si psihologice care produc panica. In timpul unui atac de panica, ne confruntam cu o serie de simptome fizice: palpitatii, transpiratie, frisoane, senzatie de sufocare, ameteala, lesin, fiori reci, durere in piept sau disconfort in stomac, greata, dar si psihice: sentimentul ruperii de realitate, al depersonalizarii, frica de a nu innebuni, frica de moarte sau frica de piedere a controlului.

Cauzele atacurilor de panica

Atacurile de panica au la baza frica de moarte, care poate fi declansata la un moment dat de diversi factori psihici sau care tin de mediul inconjurator. Apar de multe ori in perioade foarte stresante, de instabilitate sau atunci cand ne simtim neajutorati sau nu detinem controlul asupra situatiilor importante din viata noastra, cand trecem prin schimbari majore sau in urma unui eveniment traumatic. Poate exista si o predispozitie ereditara catre atacurile de panica, atunci cand avem in familie astfel de cazuri.

Cum tratam atacurile de panica?

Pentru tratarea atacurilor de panica, cel mai indicat este sa apelam la terapie cu un psiholog, care ne poate ajuta sa descoperim cauzele anxietatii dar si sa ne “imunizam” mental, sa invatam sa controlam astfel de crize. Cauzele sunt diferite de la persoana la persoana si de aceea nu exista un tratament universal pentru asta, dar terapia, tocmai pentru ca este personalizata, este cea care reuseste cel mai frecvent sa ne calmeze si sa “vindece” atacurile de panica. Antidepresivele, pe de alta pare, nu sunt tocmai o solutie indicata, pentru ca de multe ori nu rezolva problema si vin la pachet si cu dependenta, tocmai de aceea este important sa incercam sa scapam de aceste atacuri nu prin medicatie, ci prin lucrul asupra noastra.

Atacurile de panica se pot preveni?

Pentru a preveni atacurile de panica, trebuie sa fim mai putini critici cu noi insine, sa ne constientizam fricile, anxietatile si sa incercam sa le intelegem, sa facem exercitii fizice, sa invatam tehnici de meditatie si control al respiratiei, sa ne relaxam, sa nu punem foarte mare presiune pe noi, sa ne odihnim, sa nu avem un program dezordonat si sa ne alimentam corect, pentru a beneficia de toate substantele necesare pentru a asigura echilibrul organismului nostru.

Nu confundati atacurile de panica cu alte afectiuni!

Este util sa stim si faptul ca atacurile de panica nu sunt mereu ceea ce par, de multe ori confundam o cadere de calciu (care are simptome asemanatoare), o criza de hipoglicemie sau o disfunctie tiroidiana cu atacul de panica. Astfel ca este important sa ne facem si analizele si sa detectam daca nu cumva avem lipsa de calciu, de crom, daca nu avem dezechilibre hormonale, afectiuni cardiace, astm sau tulburari neurologice. Pentru ca echilibrul bio-chimic din corp este la fel de important ca si cel emotional si ne poate face sa experimentam fel si fel de simptome inexplicabile si legate aparent de psihic. Asa ca nu te pripi sa dai verdictul ca suferi de atac de panica, iar in cazul in care acesta este o certitudine, nu te teme, cu ajutorul puterii mintii tale si al auto-controlului, poti depasi orice probleme de aceasta natura!

 

Text: Bianca Badescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *