Autoritatea mondială în domeniul culorilor a vorbit: 2024 este anul “Peach Fuzz”

Institutul de Culori Pantone a anunțat culoarea anului 2024, declarând nevoia noastră de compasiune și conexiune umană în anul care urmează.

Potrivit influentului consultant în domeniul culorilor, doar o nuanță poate satisface această necesitate: Pantone descrie această nuanță de portocaliu-roz ca fiind blândă, caldă și confortabilă, subtil senzuală și sinceră.

Peach Fuzz, o “nuanță de piersică catifelată”, este menită să reprezinte “dorința noastră de a ne îngriji atât pe noi înșine, cât și pe ceilalți” și “spiritul său cuprinzător îmbogățește mintea, trupul și sufletul”.

“În căutarea unei nuanțe care să răsune cu dorința noastră innăscută de apropiere și conexiune, am ales o culoare strălucitoare cu căldură și eleganță modernă. O nuanță care rezonază cu compasiunea, oferă o îmbrățișare tactilă și leagă fără efort tinerețea de eternitate”, a declarat Leatrice Eiseman, directorul executiv al Pantone, într-un comunicat de presă.

Pentru a alege culoarea care va stabili tonul pentru anul următor, Pantone ia în considerare tendințele emergente dintr-o varietate de industrii. Experții analizează industria de divertisment și filmele în producție, noi artiști, moda, toate domeniile designului, destinațiile aspiraționale de călătorie, noile stiluri de viață, condițiile socio-economice și alte influențe.

“Influențele pot proveni și din noi tehnologii, materiale, texturi și efecte care afectează culoarea, platformele relevante de social media și chiar evenimente sportive viitoare care captivază atenția la nivel mondial”, a declarat compania.

Culorile anului Pantone ajung să contureze dezvoltarea de produse și deciziile consumatorilor în modă, design industrial și interior, ambalarea produselor și în alte domenii industriale.



Pantone a ales anterior Viva Magenta pentru 2023 și Very Peri pentru 2022.

Noua nuanță de portocaliu-roz aduce confort, liniște și frumusețe într-o lume digitală, a declarat compania; este modernă, dar face și referire la trecut.

“Într-un moment de tulburare în multe aspecte ale vieții noastre, nevoia noastră de îngrijire, empatie și compasiune crește tot mai mult, la fel și imaginile noastre despre un viitor mai pașnic. Amintim că o parte vitală a unei vieți pline este să avem sănătate bună, rezistență și forța de a ne bucura”, a spus vicepreședinta companiei, Laurie Pressman. Aveam nevoie de o culoare “al cărei caracter blând și prezența lejeră ne ridică spre viitor”, a adăugat Pressman.

Rilastil Aqua este o linie completa pentru a mentine hidratarea corecta a pielii.

Mulți utilizatori de pe social media au fost de acord cu alegerea, descriind-o ca fiind frumoasă și revigorantă. Alții au criticat culoarea ca fiind plictisitoare, depășită și nepotrivită.

Unele comentarii au considerat că nuanța de piersică aduce aminte de o nuanța vintage prea des întâlnită. “Culoarea îmi amintește de orice decor casnic din anii ’90”, a fost un comentariu pe Instagram.

“Lumea nu mai este nici piersicioasă, nici pufoasă acum. Păcat”, a scris o altă persoană.

O critică plină de umor a caracterizat piersica drept “o nuanță foarte democratică, având în vedere că nu avantajează pe nimeni”.

Reacțiile la anunț au arătat că mulți oameni se așteptau, ba chiar sperau, la un an verde. “Cel puțin se potrivește cu un verde închis sau un verde metalic, dar pare că oamenii aveau nevoie de speranța, regenerarea și stabilitatea care vin cu un an verde”, a scris un utilizator.

Foto: https://www.npr.org/2023/12/07/1217877988/pantone-2024-color-peach-fuzz, shutterstock