Beneficiile sporturilor de iarna

Beneficiile sporturilor de iarnaIarna, multi dintre noi tindem sa ne ascundem in confortul caminului si sa evitam iesirile in aer liber. Cel mai des pretext este frica de a raci, iar cea mai comuna repercusiune este acumularea kilogramelor. Ei bine, aceasta este o alegere total gresita, contraargumentele fiind multe si puternice. In primul rand, iesirea in natura si mersul prin zapada imunizeaza si energizeaza organismul si sunt extrem de benefice sistemului nervos. Daca, pe deasupra, mai practicam si un sport de iarna, atunci deja vorbim de beneficii aduse siluetei, caci aceste activitati ajuta la o ardere rapida a caloriilor, chiar daca temperaturile sunt pe minus.

Zapada, de la joaca la terapie

SchiatulBeneficiile sporturilor de iarna

Un sport de iarna foarte indragit si foarte practicat la noi in tara este schiatul. Marele sau avantaj este ca poate fi practicat la orice varsta si, in plus, este usor de invatat. Considerat un sport elegant, relaxant si puternic tonifiant, schiatul castiga teren de la an la an, iar partiile tind sa devina tot mai aglomerate. Tipul acesta de antrenament pune in miscare toti muschii corpului, in special cei abdominali si ai picioarelor, si are capacitatea sa stimuleze adrenalina la cote inalte. Este o adevarata provocare pentru sistemul cardiovascular, care-si imbunatateste semnificativ starea, si pentru mentinerea echilibrului si flexibilitatii organismului. In functie de complexitatea stilului de schiat abordat, intr-o ora se ard intre 350-600 de calorii.

Top 3 sporturi la sala care te ajuta sa slabesti rapid

Beneficiile sporturilor de iarnaPatinajul

In topul sporturilor de iarna practicate la noi in tara este si patinajul, activitate asemanatoare hocheiului pe gheata. Cu toate ca multi il considera doar o forma de distractie, acesta aduce numeroase beneficii sanatatii. In primul rand, gratie miscarilor variate, prin patinaj se imbunatateste capacitatea de coordonare in spatiu, mobilitatea si echilibrul si, in al doilea rand, conform studiilor, este o buna modalitate de eliberare a stresului si de tratare a depresiei. Favorizeaza muschii picioarelor, imbunatateste activitatea inimii si creste rezistenta organismului. O ora de plimbat pe patine ajuta la arderea a aproximativ 500 de calorii. Pentru o mai buna oxigenare celulara se recomanda patinajul pe piste amenajate in aer liber.

SnowboardingulBeneficiile sporturilor de iarna

Snowboardingul, cunoscut popular ca „datul cu placa pe partie”, este un sport mai usor de invatat si cu o complexitate mai redusa decat schiatul, insa cu beneficii pe masura. Este foarte practicat printre adolescenti, pune in miscare muschii inferiori ai corpului si este responsabil de eliberarea in organism a unei cantitati mari de endorfine, substante ce imbunatatesc considerabil starea de spirit si trateaza anxietatea. Snowboardingul necesita o mare flexibilitate si agilitate si arde 450-500 de calorii intr-o ora. Coborarea pantei in viteza creste considerabil cantitatea de adrenalina produsa in organism.

Iata 10 beneficii ale alergatului in aer liber

Beneficiile sporturilor de iarnaSnowshoeingul

Snowshoeingul este un sport mai putin cunoscut la noi in tara, cu toate ca aceasta metoda de deplasare pe zapada este practicata inca din cele mai vechi timpuri. Activitatea presupune mersul pe zapada cu ajutorul unor incaltari speciale numite rachete de zapada. Nu necesita abilitati speciale si nicio pregatire prealabila si se adreseaza oricui. Snowshoeingul este ideal pentru drumetii si, la arderea caloriilor, este cel mai eficient dintre sporturile de iarna, contribuind la topirea a cel putin 500-600 de calorii pe ora, in functie de stilul de mers ales. Pentru a creste complexitatea, alegeti sa mergeti pe zapada moale si pe trasee mai putin circulate.

Aceste 3 tipuri de sport iti asigura o silueta perfecta

SaniusulBeneficiile sporturilor de iarna

Unul dintre cele mai distractive sporturi ale iernii care, fara inhibitii, se poate practica la orice varsta este saniusul. Pe langa relaxarea si buna dispozitie pe care le ofera, prin urcat frecvent si coborat rapid, se ard aproximativ 450 de calorii.

Stiati ca…

  • Construind un om de zapada, pierdeti 250 de calorii pe ora?
  • Bulgareala sau bataia cu zapada arde pana la 350 de calorii pe ora?
  • Curatatul zapezii cu lopata are si beneficii? Se topesc 200 de calorii in 30 de minute.

Farmacistii Catena recomanda produsele Visislim. Daca iti doresti o silueta perfecta obtinuta intr-un mod sanatos, atunci cu siguranta vei fi incantata de suplimentul alimentar Visislim Line! Mai multe detalii despre produs gasiti aici.

 

Text: Madalina Manole

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *