Cum să ameliorezi stresul dacă ești o mamă singură

Lipsa forței masculine din casă se observă atunci când ești o mamă single. Oricât ai încerca să-l suplinești pe tată nu de fiecare dată reușești. Există multe responsabilități și provocări în creșterea independentă a unui copil, iar asta te epuizează fără să-ți dai seama.

Problemele apărute pe parcursul creșterii unui copil pot duce la stres, anxietate și adesea depresie în rândul mamelor singure. Să fii o astfel de mamă poate fi o sarcină stresantă și solicitantă, mai ales atunci când, pe lângă viața de părinte, ai și un loc de muncă stresant.

Iată cum îți poți reduce stresul generat de singurătate și responsabilitățile de mamă.

Ia o pauză

Pune-ți un memento în fiecare zi, cel puțin o dată la două ore, de 10-15 minute în care să faci ceva care să te relaxeze, iar aici intră mai multe activități. Este important să faci ceva pentru tine, ceva care să îți țină mintea departe de grijile și problemele create de rutină.

Petrece timp singură

Chiar dacă simți că timpul este prețios, nu uita niciodată să îți acorzi timp și ție, să stai puțin timp singură, să dai pe mute telefonul de muncă și notificările de pe Outlook, să lași puțin copiii să se joace în liniște. Poți face asta în una dintre pauzele pe care ți le aloci în timpul zilei. Gândește-te ca în fiecare pauză să faci ceva diferit. Vei vedea că te va ajuta mult, stresul va dispărea constant și vei deveni mai calmă.

Meditează

Meditația și exercițiile de respirație profundă urmate de stretching sunt modalitatea perfectă de a reduce nivelul de stres. Datorită eliminării toxinelor, prin intermediul acestui gen de exerciții, te vei simți ușurată… o mare gură de aer pe care o iei și de care chiar ai nevoie.

Răsfață-te

O altă activitate pe care o poți face într-una din pauzele din timpul zilei este îngrijirea facială. Este important să îți acorzi timp să te răsfeți, să îți faci rutina de îngrijire a tenului. Te vei simți mai bine, revigorată, cu poftă de viață, și, mai ales, mai frumoasă.

O idee bună este să mergi în weekend la un spa, unde să primești un tratament special, bine meritat. Nu îți face griji, o poți chema pe mama ta, pe o soră, o prietenă sau pe cineva în care ai încredere ca să stea câteva ore cu copilul. Ai să vezi că nici nu îți vei da seama cât de repede a trecut timpul.

Invită o prietenă la tine

La sfârșitul zilei, poți invita o prietenă la tine cu care să petreci timp de relaxare… chiar pe cineva care are un copil, care să te facă să ieși din starea de stres. Poți chiar să planificați o seară specială pentru voi, în care să vă uitați la un film de comedie, să faceți o prăjitură, dar integrându-i și pe copii în activitățile voastre.

Dacă ei sunt mai mari, îi puteți lăsa să se joace împreună. Ca seara să fie și mai distractivă, puteți stabili un dress code sau o tematică pe care să o și respectați. Vei vedea că o astfel de activitate te va ajuta să ieși din zona ta de confort.

Fă-ți o agendă

Stresul psihic poate fi cauzat și de un program haotic, neorganizat. Este necesar să ai o agendă bine stabilită în care să ai scris programul structurat pe ore și activități. Vei vedea cum, pe parcurs, viața ta va deveni tot mai liniștită, organizată și mai puțin stresantă. Și nu uita să te hrănești, să bei multă apă și să te odihnești!

Dacă urmezi cu strictețe aceste sfaturi, vei deveni o mamă liniștită și independentă care își poate crește singură copilul, fără stres, anxietate și nervi.

Text: Bettina Cristea

martie 30th, 2021 by Cristea Bettina

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si pentru comentarii online. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate