Debutul lui Kim Jones sub eticheta Fendi

Virginia Woolf, Kate Moss și Kim Jones într-o singură poveste. Acesta este vibe-ul pe care designerul englez, Kim Jones a adus-o pe podiumul de la Paris prin colecția Fendi Couture.  Show-ul marchează și debutul său ca director de creație a casei de modă.

Într-un an în care moda a trecut prin câteva schimbări ale prezentărilor tradiționale de modă, noului director de creație al brandului Fendi ne oferă ceva de care să fim entuziasmați.

După ce a semnat mai multe colecții Dior Men, timp de trei ani, și și-a încheiat mandatul la Louis Vuitton (în timpul perioadei Supreme), Jones a făcut tranziția de la a crea îmbrăcăminte bărbătească la îmbrăcămintea feminină.

Citând-o pe Virginia Woolf ca sursă majoră de inspirație (Fendi prezintă, de asemenea, o expoziție de cărți rare și manuscrise pentru colecția de modă), hainele semnate de Jones estompează liniile de gen cu referințe directe la Orlando, romanul lui Woolf care vede protagonistul trecând prin schimbarea de gen, de la bărbat la feminin.

Colecția rezultată prezintă rochii îmbinate cu costume croite, poșete în formă de cărți, citate din roman brodate pe accesorii și un model imprimat extras din coperta unei cărți semnate de Virginia Woolf împreună cu soțul ei Leonard Woolf, pentru Hogarth Press.

Distribuția spectacolului a prezentat același nivel de atenție: Naomi Campbell, Bella Hadid, Christy Turlington, Kate Moss și fiica ei Lila Grace Moss Hack au împărtășit scena, toate cele din urmă fiind parte din mai multe prezentări din trecut ale mărcii.

Pentru a duce mai departe importanța modei (și a fluidității sale androgine), spectacolul notează o replică din Orlando: „Fleacuri deșarte, așa cum par, hainele au, spun ei, atribuții mai importante decât doar pentru a ne încălzi. Acestea ne schimbă viziunea asupra lumii și viziunea lumii despre noi “.

Text: Iulia Mirică

Sursă foto: www.elle.com