Dragos Manea: “Un model bun se adapteaza oricarui loc, oricarei trairi ce ii este impusa”

Dragos Manea: “Un model bun se adapteaza oricarui loc, oricarei trairi ce ii este impusa”Fotografia este pasiunea de a comunica altei persoane emotiile starnite de un subiect. Fotograful este cel care te invata cum sa simti camera. Cel cu care stam de vorba astazi a facut zeci de mii de fotografii de toate felurile. A creat un stil in materie de editorial de fashion, a pozat femei frumoase, dar si peisaje mirifice. Stam de vorba cu Dragos Manea, un fotograf complet, care exceleaza in toate domeniile artei fotografice pe care le-a abordat, fie ca este vorba de peisaj, portret, nud de arta ori macrofotografie.

 

Ceea ce faci este pasiune sau meserie?

Este pasiune transformata in meserie. Sunt extrem de bucuros sa pot trai facand doar ce imi place.

 

Ce obstacole te impiedica sa-ti desfasori activitatea si cum reusesti sa le depasesti?

Singurele obstacole apar atunci cand un client sau un model are altceva in minte si vede lucrurile altfel decat le vad eu. Si dureaza ceva timp pana sa reusim sa ajungem la un numitor comun. Insa aceste cazuri sunt izolate. Majoritatea imi dau mana libera sau imi dau doar o idee de cum ar vrea sa iasa.

 

Dincolo de frumusetea fizica a modelelor, usor de observat, care sunt criteriile pe baza carora ti le alegi?

Expresivitatea. Si cat de mult isi doreste ca rezultatul final sa fie unul bun. Degeaba e o fata frumoasa daca nu incearca sa transmita asta. Si, de asemenea, trebuie sa aiba incredere in ea.

 

De ce are nevoie un model pentru a iesi bine in poze? Si aici ma refer la pozitii, locul de desfasurare a shootingului, tipuri de make-up.

Un model bun se adapteaza oricarui loc, oricarei trairi ce ii este impusa. Un model bun intelege faptul ca are un rol foarte important in rezultatul final al sedintei foto. Si ca fara colaborarea ei/lui, munca fotografului si a make-up artistului sunt in zadar.

 

Dragos Manea: “Un model bun se adapteaza oricarui loc, oricarei trairi ce ii este impusa”Unei fete obisnuite, care nu este initiata in arta fotografiei, ce sfat i-ai da pentru a-si ascunde anumite defecte in poze?

Sfatul meu este sa inceapa prin a se analiza in oglinda si a-si cauta pozitii si unghiuri care o avantajeaza. Apoi, sa invete sa zambeasca natural. Aici e capcana cea mai mare, zambetul. Un zambet adevarat se vede la ochi. Toate miscarile trebuie sa fie naturale, sa nu incremeneasca intr-o pozitie si sa astepte sa “i se faca poza asa”.

 

Imperfectiunile de pe fata unei femei pot fi sterse cu ajutorul…

Depinde de imperfectiuni. Ce anume trebuie corectat. In plus, nu este o regula generala aplicabila tuturor femeilor. De la caz la caz se adopta alte metode, cateodata se combina doua sau mai multe.

 

Pe site-ul tau am vazut ca abordezi mai multe domenii din fotografie. Poti sa ne povestesti ceva despre ele?

Imi place sa fotografiez nu numai modele. Imi place sa fac peisaje atunci cand ajung intr-un loc frumos. In ultima vreme am facut multe fotografii de interior si de mancare. Fiecare gen are farmecul sau.

 

Cum se impaca fotografia cu make-up-ul? Ce le face sa fie atat de importante impreuna?

Fotografia fara make-up e ca o masina fara caroserie, tabla. Multe din imperfectiuni pot fi tratate mult mai repede si mai usor din make-up decat in programele de editare foto. Sa-ti dau un exemplu: cearcanele se pot ascunde in 2 minute cu produse speciale. Mie imi ia 10 minute sau poate mai mult intr-un program de editare. In plus, make-up artistul stie, indiferent de lumina folosita, unde sa puna umbre si unde lumini astfel incat fata sa arate bine.

 

Ce sfat i-ai da unei fete care nu are un corp demn de podium, dar care este frumoasa? Cum ii scoti trasaturile in evidenta?

Asa cum am spus si mai sus, important este sa stie deja pozitii care o avantajeaza. Sa stie ce poate face si ce nu. Sa invete sa se miste natural in timpul unei sedinte foto. Apoi, in ceea ce ma priveste, lumina trebuie sa o aranjez in asa fel incat sa pice bine pe model si sa ii scoata partile bune in evidenta. Unghiul din care fotografiez conteaza si el foarte mult. Incerc sa ma adaptez in functie de model.

 

Pe ce te axezi in momentul in care realizezi un shooting?

Depinde pentru ce este shootingul respectiv. Daca este vorba de un book, atunci incerc sa pun in evidenta doar modelul, care va purta, in principiu, haine foarte simple, care sa nu atraga atentia mai mult decat modelul care le poarta. De asemenea, decorul trebuie sa fie unul cat mai simplu. Insa daca vorbim despre haine, acolo punem accent pe haina, modelul trebuie sa scoata haina in evidenta, lumina trebuie sa pice in asa fel incat sa vedem toate detaliile si punctele forte. Spre exemplu, trebuie sa arat intr-o imagine statica o rochie care este vaporoasa si are un material foarte usor.

 

Este adevarat ca o persoana, pentru a arata bine in poze, trebuie sa aiba si o stare de spirit buna?

Evident! Starea de spirit pe care o are in momentul acela se va vedea si in fotografii, si nici comunicarea cu fotograful nu va fi una foarte buna. Ai vazut ca, in orice tip de fotografii, ca sunt ele profesionale sau nu, vezi imediat daca cineva e suparat sau vesel. Sau daca incearca sa triseze: e suparat, insa afiseaza un zambet fals.

 

Care sunt cele mai frecvente cereri ale femeilor atunci cand apeleaza la serviciile tale?

Sa le retusez bine fotografiile si sa le ascund defectele. Iar un top 3 ar fi sa am grija sa scot bine cearcanele, sa le fac sa para mai slabe si sa le maresc sanii.

 

Cum trebuie sa fie un shooting ca sa te multumeasca?

Sa ajung la imaginile pe care le am in minte inainte de a incepe sedinta foto. Si este valabil pentru orice gen de fotografie, ca e portret, sau fashion, sau food.

 

Dragos Manea: “Un model bun se adapteaza oricarui loc, oricarei trairi ce ii este impusa”Exista si shootinguri proaste, in care poza „aceea” nu vrea sa iasa, sau totul e retusabil?

“Acea” poza nu vrea sa iasa cand modelul si fotograful nu reusesc sa comunice si sa mearga pe aceeasi linie. Iar asta nu e retusabil. Miscarile naturale, zambetul sau tristetea, astea nu se pot retusa. Iar daca unu din cei doi nu se poate concentra si e cu gandul in alta parte, imaginea finala nu va trai. Va fi o poza statica, simpla, seaca.

 

Daca ai avea posibilitatea, care ar fi vedeta internationala pe care ai dori sa o fotografiezi/machiezi? Ce te atrage la ea si cum ai vedea imaginea/make-up-ul?

Natalie Portman. Degaja o inocenta si o puritate aparte, cel putin asa o vad eu. Iar in imagini as vedea-o imbracata complet in alb, undeva pe malul marii.

 

Descrie, te rog, cum decurge o zi normala din viata ta, cand ai comenzi de realizat ori cand realizezi imagini pentru tine personal.

Mi-e greu sa spun cum decurge o zi din viata mea. Nu am doua zile la fel, asta e cert. Sunt zile in care doar pregatesc o sedinta foto, fac lista si strang materialele necesare. In alta zi, pot sa fotografiez de dimineata pana seara. In alta, de seara pana dimineata. Alta zi poate fi dedicata prelucrarii de imagini si aproape ca nu vad lumina zilei.

 

Un gand de toamna si, totodata, un sfat pentru cititoarele noastre…

Sa se simta bine in pielea lor. Sa aiba incredere in ele. Si nu numai atunci cand merg la o sedinta foto, ci chiar cand le fac prietenii fotografii sau merg pe strada. Sa incerce sa zambeasca mereu.

Text: Andreea Popescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *