Fericirea… pe zile

Fericirea... pe zile„Fericirea depinde de noi”, spunea Aristotel. Fiecare dintre noi cauta sa fie multumit cu ce are iar daca drumul sau catre fericire este putin abrupt, trebuie sa-l schimbe. Depinde doar de el. Fericirea este aceeasi, doar ca fiecare o simte diferit. Am intocmit pentru tine un plan pe 10 zile destinat sa-ti stimuleze fericirea si care poate fi indeplinit doar de tine. Am adunat lucruri mici, dar care iti ofera o satisfactie enorma si care te vor face, in cele din urma, fericita.

 

Ziua 1: Curata in jurul tau

Zona in care ne desfasuram activitatea sau ne relaxam poate avea un impact real asupra modului in care ne simtim. Daca ne petrecem timpul intr-un spatiu in care domneste dezordinea, mintea noastra va fi in aceeasi masura de dezordonata. Un mod rapid si usor de a-ti face ordine in ganduri este sa faci putina ordine in incaperea in care te afli: lasa lumina naturala de afara sa iti invadeze camera, lasa aerul curat sa patrunda in camera, fa ordine si aprinde cateva lumanari – ai inceput deja sa te simti mai bine, nu?

 

Ziua 2: Elibereaza-ti mintea si gandurile

Stii toate acele ganduri mici care nu te lasa sa fii fericita? Pune-le intr-o alta perspectiva si apoi lasa-le sa plece. Oamenii au propriile lor griji si nu sunt la fel de concentrati asupra ta cum esti tu asupra lor. Suntem cu totii oameni, toti facem greseli si tot noi trebuie sa invatam sa punem pret pe lucrurile care chiar merita!

 

Ziua 3: Rezolva-ti problemele

Exista unele lucruri in viata care nu pot fi sterse, dar nici ingrijorarea continua nu iti va face bine. Daca esti ingrijorata de ceva care poate fi rezolvat, nu mai amana. Rezolva ce ai de rezolvat, apoi bifeaza problema pe lista problemelor de rezolvat. Daca ingrijorarea ta tine de viitor, aminteste-ti ca gandurile tale nu sunt suficient de puternice pentru a schimba viitorul. Asteapta ca viitorul sa devina prezent si atunci vei sti ce ai de facut. Pana atunci, incarca-te cu ganduri bune, fa ce iti place, simte-te bine!

 

Ziua 4: Mananca sanatos

Astazi, manca alimente usoare si care te fac mai fericita. In timp ce anumite alimente te pot face sa te simti balonata, alte alimente te fac sa te simti mai bine, sa ai o stare de spirit mult mai buna. Este adevarat ca oamenii de stiinta au descoperit ca cei care mananca alimente puternic procesate prezinta un nivel al depresiei accentuat si modificari ale dispozitiei foarte mari. Alimentele naturale, neprocesate sunt calea spre o mai buna dispozitie. Pestele gras, bananele, afinele si nucile sunt doar cateva dintre alimentele care iti pot stimula starea de spirit.

 

Ziua 5: Investeste timp in relatii

Cei mai multi dintre noi se concentreaza pe aspectul financiar, in loc sa-si indrepte privirea spre averea sociala. Este uimitor cat de mult ne poate bucura o noapte petrecuta cu un prieten sau vizionarea unui film alaturi de persoana iubita. Fericirea consta in lucruri simple, iar compania persoanei potrivite ne poate face sa ne simtim muuult mai bine.

 

Ziua 6: Focus pe cariera

Fie ca ai un job stabil sau ca ai nevoie de o schimbare la locul de munca, motivatia si dovada profesionalismului cu siguranta iti vor stimula nivelul de fericire.

Intotdeauna ti-ai dorit sa te ocupi de design interior? Inscrie-te la un curs! Vrei sa devii mai buna in ceea ce faci? Da-ti mai mult silinta! Prin dezvoltarea abilitatilor, vei incepe sa pretuiesti mai mult ceea ce ai.

 

Ziua 7: Rasfata-te!

Atunci cand te simti obosita sau stresata, un rasfat bun precum o sesiune de ingrijire poate stimula cu adevarat increderea in tine, iar acest lucru te va face fericita.  Utilizarea unor produse de frumusete/ingrijire, o baie calda sau orice te face sa te simti odihnita iti vor stimula nivelul de fericire si te vei simti mult mai impacata cu gandul ca, in sfarsit, ai avut timp si de tine.

 

Ziua 8: Activitatea fizica

Este un fapt dovedit ca activitatea fizica elibereaza endorfinele din organism si te face sa te simti mult mai bine dupa aceea. Fie ca te duci la o plimbare in ritm alert sau ca te bucuri de o ora de Zumba, acestea sunt activitati extrem de benefice asupra dispozitiei.

 

Ziua 9: Zambeste!

Astazi, indiferent de cat de stresata te simti, zambeste! In urma unui studiu amanuntit in cadrul Universitatii din Cardiff, s-a demonstrat ca exista o corelatie intre fericire si zambet. Charles Darwin spunea, in 1872, ca „libera exprimare prin semne exterioare cu ajutorul unei emotii se intensifica”. Asadar, zambeste!

 

Ziua 10: Fa-ti timp sa fii fericita!

Oricare ar fi hobby-ul tau, asigura-te ca ai timp de el. Daca te-ai gandit mereu sa iti faci un nou hobby, nu mai astepta si ocupa-te de el. Petrecerea timpului realizand activitati distractive, care implica alti oameni, te va face cu adevarat fericita. Atunci cand interactionam cu ceilalti, endorfinele si dopamina sunt eliberate in organism. Astfel, incepi sa te simti mai relaxata si mai fericita.

 

Text: Andreea Popescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *