Iata cat este periculos pH-ul acid si ce poti face pentru a-l alcaliniza

Mediul acid este mediul prielnic de dezvoltare a bacteriilor, virusurilor si altor microorganisme responsabile de imbolnavirea organismului, prin urmare, alcalinizarea pH-ului devine sinonima cu sanatatea si cresterea longevitatii. In functie de alimentatia noastra contribuim, pozitiv sau negativ, la modificarea pH-ului. Alimentele de origine animala si lactatele au un grad de aciditate mai crescut fata de produsele vegetale. In plus, pe langa alimentatie, mediul in care traim devine foarte important in echilibrarea sau dezechilibrarea pH-ului. Poluarea, fumatul, detergentii, produsele cosmetice sunt factori care cauzeaza aciditate si sunt toxici pentru organismul uman.

Efectele poluarii asupra organismului uman

Dar…ce este pH-ul?

Pentru a intelege importanta alcalinizarii sale, trebuie sa intelegem, intai, ce este pH-ul. Acest termen reprezinta abrevierea hidrogenului potential, cu alte cuvinte concentratia de ioni de hidrogen existenta intr-o solutie. Cu cat valoarea pH-ului este mai mare, cu atat solutia este mai alcalina si, implicit, mai bogata in oxigen. Valorile pH-ului variaza de la 0 la 14, unde 7 este pH-ul neutru. Un pH mai mare de 7 inseamna un mediu alcalin si benefic, iar tot ceea ce se incadreaza sub treapta 7 este acid si nociv. Cu toate ca valorile pH-ului fluctueaza mult de-a lungul tractului digestiv, in cavitatea bucala avand valori mai mari si in colon mai mici, pH-ul sangelui este recomandat a fi mentinut la valoarea constanta de 7,4. Pentru mentinerea sanatatii, organismul uman are nevoie de un pH a carui valoare sa fluctueze intre 7,35-7,45. Orice valori care fluctueaza sub 6.8 sau peste 7.8 implica incetarea functionarii functiilor vitale ale organismului.

Spirulina, alga-minune pentru sanatate

Cum afli valoarea pH-ului tau?

Pentru a determina valoarea pH-ului este necesar sa-ti iei din farmacie benzile de testare ale pH-ului. Se recomanda testarea atat a salivei cat si a urinei, iar momentul prielnic din zi este dimineata, inainte de a manca sau a bea. Pentru ca peste noapte organismul lucreaza in elibereaza acidului din corp, este posibil ca prima urina sa aiba un pH ridicat, de aceea se recomanda testarea la a doua urina de dimineata.

Bicarbonatul de sodiu: miracol pentru sanatate si frumusete

Consecintele pH-ului acid

PH-ul acid este responsabil de scaderea imunitatii organismului si favorizarea instalarii bolilor. In majoritatea cazurilor persoanele care traiesc in marile orase, au un stil de viata dezechilibrat, nu dorm suficient, au o alimentatie haotica si nu fac miscare se confrunta cu dezechilibre ale pH-ului. Astfel, creste predispozitia catre diabet, boli cardiovasculare, tulburari hormonale, alergii, obezitate, constipatie, migrene si ameteli, artrita, osteoporoza, disfunctii renale si hepatice, imunodeficiente majore si chiar cancer.

Dieta alcalina: ce presupune si care sunt beneficiile pentru sanatate

Cum sa obtii un pH alcalin?

Alcalinizarea pH-ului nu este un lucru costisitor, necesita, insa, o abordare constiincioasa. Primul pas este consumarea in fiecare dimineata, pe stomacul gol, a unui pahar cu apa alcalina. Obtinerea apei alcaline presupune dizolvarea unei jumatati de lingurite (aproximativ 2g) intr-un pahar cu apa plata. Pentru a creste eficienta adaugati suc de lamaie si beti apa calda sau, cel putin, la temperatura camerei. De asemenea, cresteti consumul de fructe si legume, de preferat de origine bio, si evitati alimentele procesate, zaharul si prajelile. Bea doar apa de calitate si evita apa de la robinet care contine mult clor si flour, minerale care devin nocive pentru organism daca sunt ingerate in cantitati mari. Pentru o schema integrala de alcalinizare se recomanda folosirea produselor ecologice de curatenie si de ingrijire corporala. Tine cont ca exista o categorie de alimente acide care trebuie evitate: bauturile acidulate si energizante, cafeaua, dulciurile, produsele de patiserie, mezelurie, laptele batut, pastele, carnea de porc si de vita, ficatul, otetul, castravetii murati, painea alba, ouale, laptele de soia, nuca de cocos, orezul, ovazul, orzul, prunele dar si apa carbogazoasa, berea, vinul si ceaiul negru.

Text: Madalina Manole

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *