Malvina Cservenschi: „Imi place sa spun ca vand dorinte… si nu bijuterii”

PrincipalaCu siguranta ca ati urmarit-o pe Malvina inca de pe vremea cand prezenta rubrica Meteo, insa incetul cu incetul a reusit sa se detaseze, iar astazi este o femeie de afaceri de succes, are posibilitatea de a face ceea ce ii place si, de fiecare data cand apare, lumea din jur o admira. O inspira tot ceea ce este frumos, iar de curand, a lansat la New York o colectie de esarfe intitulata Marame, reinventarea unui accesoriu modern.

 



Tonica: Buna, Malvina! Cu siguranta, foarte multe persoane te cunosc din rolul de prezentatoare TV, insa nu toti stiu ca ai o pasiune pentru design, pe care ai transformat-o in afacere. De unde a plecat ideea accesoriilor Malvensky Charms?

Malvina Cservenschi: Lucrurile s-au schimbat pe parcurs in momentul in care am descoperit ca pot face mai mult pe cont propriu: din angajat la stat am devenit asociat unic. Experienta a fost una noua, mai ales ca in sistemul educational romanesc nu ai de-a face nici macar cu o minima experienta de antreprenoriat. La inceput, nimeni nu stia cine face aceste bratari rosii cu pandantive vandute pe un carton cu mesajul „Make a wish and let it happen“ pana in momentul in care am gasit numele brandului: Malvensky si am adaugat semnatura pe carton: Malvina. Abia dupa aceea s-au creat o pagina de facebook, un shop online pe facebook, site-ul oficial etc. Primul eveniment de lansare a avut loc dupa un an, odata cu aparitia primei colectii cu diamante My First Diamond, colectie prin care le-am oferit femeilor posibilitatea de a-si permite singure o bijuterie cu diamant aplicand pe diferite pandantive cate un diamant foarte fin. Rezumand, provocarea a constat in a crea o poveste in spatele unui brand nou. De multe ori imi place sa spun ca vand dorinte… si nu bijuterii. Si sper ca experienta mea sa fie inspiratie pentru toti cei care isi cauta un drum in viata si nu stiu cum sa obtina acest lucru.

 

Tonica: Care sunt obiectivele tale din punct de vedere profesional primavara aceasta?

M.C.: Strategia pentru acest sezon este o promovare cat mai tintita pentru colectia de esarfe Marame, lansarea unei colectii noi pentru copii, participarea la targurile de profil si pregatirea pentru o noua colectie incepand cu luna septembrie.

 

Tonica: Care sunt designerii tai preferati si ce te face sa le porti cu placere creatiile?

M.C.: Port cu placere creatiile Ramonei Filip, pantofii Oscar Tye, rochiile Rhea Costa.

 

SecundaraTonica: Esti o femeie extrem de apreciata pentru stilul personal, pentru rafinamentul si bunul gust de care dai dovada de fiecare data cand apari. Da-le, te rog, un sfat tuturor femeilor care si-ar dori sa-ti urmeze stilul, insa nu stiu cum sa o faca.

M.C.: Tendintele vin si trec, stilul insa nu dispare niciodata. Imi place sa observ ce se poarta, cum se construiesc aceste tendinte in moda, dar nu le adopt decat atunci cand devin o completare a stilului care ma reprezinta. Riscul major al adoptarii nefiltrate a tendintelor este transformarea lor intr-o uniforma, precum si faptul ca ne ingradesc libertatea de a interveni in crearea unei tinute prin imaginatie si spontaneitate. Stilul meu evolueaza in functie de o structura clara si simpla: aleg doar ceea ce mi se potriveste, nu fac excese nici la nivel de cromatica, nici de material sau model, nu fac compromisuri in privinta accesoriilor si intotdeauna recurg la o tinuta care ma face fericita pe deplin, si nu o port de dragul de „a da bine” in lumina reflectoarelor. Merg mult pe alegeri clasice, pe care imi place sa le upgradez cu elemente inedite. Nu renunt la piese basic, dar le pun in evidenta prin mici artificii: accesorii, piese unicat, itemuri imprevizibile.

 

Tonica: Care este legatura ta cu arta si ce te inspira?

M.C.: Ma inspira lucrurile frumoase din jurul meu. Apreciez arta din postura de amator, dar asta nu inseamna ca nu imi place sa creez, la randul meu, ceva durabil, atemporal, memorabil care sa-mi poarte semnatura si sa faca oamenii fericiti.

 

Tonica: De curand, ai lansat colectia „Marame”, o colectie de esarfe cu motive traditionale romanesti. De ce esarfe, cui se adreseaza, in ce combinatii le putem purta si, mai ales, de ce ai ales ca oras de lansare New Yorkul?

M.C.: Ideea s-a nascut  dintr-o alta  dorinta de a dezvolta brandul Malvensky prin  realizarea unui accesoriu nou pe piata autohtona, care sa devina un statement: esarfa.  In plan creativ, colectia de esarfe Marame reprezinta, de fapt, o reinventare a unui accesoriu etern, cu o putere de seductie pe care fiecare femeie o cunoaste foarte bine si un element din ecuatia modei care se remarca prin versatilitate si eleganta perena. Fiecare model de esarfa are o poveste de spus prin motive geometrice, simboluri si colorit, iar toate impreuna contureaza universul magic si misterios al folclorului romanesc. Din fiecare zona a tarii am ales un anume motiv, iar in jurul lui am incercat sa creez o naratiune cat mai delicata si misterioasa.

 

Tonica: Care este “filozofia” colectiei “Marame”?

M.C.: Filozofia colectiei premium de esarfe este condensata in citatul de pe cartonul de prezentare: “Traditiile care au rezistat puterii Timpului sunt cele care ne ofera cele mai valoroase lectii de viata: pentru a fi sincer cu tine, trebuie sa te intorci mereu la radacini.” Fie ca sunt motive traditionale din Maramures, Bucovina, Harghita sau Moldova, suntem fascinati cand descoperim frumusetea si complexitatea mestesugului ce le caracterizeaza. Mi-am dorit sa traduc aceasta arta delicata in piese si accesorii purtabile, dar si sa ofer culturii romanesti locul pe care il merita in moda contemporana.

 

Tonica: Esti o femeie de afaceri, si inca una de succes. Ce sacrificii aduce cu sine acest lucru?

M.C.: Lipsa timpului este principala problema, dar este surmontabila atunci cand te canalizezi pe lucrurile care conteaza. La sfarsitul unei zile de munca, imi rezerv intotdeauna timp pentru mine si pentru cei dragi si nu imi aduc munca acasa.

 

Tonica: In afara de moda, ce altceva te mai pasioneaza?

M.C.: Calatoriile si oamenii cu povesti de viata care au schimbat lumea.

Tonica: Pe langa faptul ca esti o femeie de afaceri, esti o persoana foarte discreta. Cum reusesti sa stai departe de ochii iscoditori ai presei?

M.C.: Am o relatie foarte buna cu jurnalistii, deoarece sunt onesta si imi respect convingerea ca o persoana publica trebuie sa vorbeasca despre viata sa profesionala si atat.

 

Tonica: Exista ceva din vechea ta cariera, aceea de prezentatoare TV, care iti lipseste?

M.C.: Adrenalina stirilor in direct, dar se compenseaza cu interactiunea pe care o am zilnic la atelier cu clientii mei.

 

Tonica: Daca ar fi sa ne dezvalui un secret de stil, care ar fi acela?

M.C.: Nu exista secrete de stil. Exista doar acea intuitie care te ajuta sa descoperi ce ti se potriveste, dupa ce te-ai documentat in prealabil si stii ce iti place si ce nu, dar si ce mesaj alegi sa transmiti despre tine prin stilul pe care il adopti.

 

Tonica: Unde vei petrece Pastele?

M.C.: Ca de obicei, de Sarbatori sunt la Londra alaturi de parintii si sora mea.

 

Text: Ruxandra Raica