Metode de protectie vara

Metode de protectie varaA venit vara!… si o data cu ea mult asteptata vacanta!
Pentru ca totul sa fie asa cum ati visat va oferim cateva sfaturi utile pentru evitarea situatiilor neplacute.

Avand in vedere ca orice expunere la soare sau raze ultraviolete devine tot mai nociva pentru organism, este obligatoriu sa va ungeti pielea cu aproximativ 20 de minute inainte de expunerea la soare cu o crema care are un factor de protectie ridicat; expunerea nu trebuie sa depaseasca maximum 30 de minute iar dupa fiecare dus trebuie sa reaplicati crema protectoare (chiar daca pe ea este mentionat faptul ca este rezistenta la apa) deoarece nu este rezistenta la sarea din mare sau clorul din piscine).


– Evitati expunerea la soare in timpul amiezii (11:30 – 15:30).
– Protejati-va capul cu o sapca, palarie, batic deschis la culoare.
– Ingrijiti-va cu mare atentie tenul si zona din jurul ochilor prin aplicarea de creme hidratante si cu factor de protectie ridicat.
– Acordati o atentie sporita si parului care este la fel de afectat de soare, sarea din mare sau clorul din piscine, prin pulverizarea de sprayuri speciale cu factor de protectie, care se gasesc in orice supermarket.
– Dupa plaja spalati-va bine pielea cu apa calduta si sapun si aplicati o crema “after-sun” care are rolul de a calma pielea, de a o hidrata si, totodata, de a mentine bronzul.

 

Pentru a evita riscul de contaminare cu ciuperci parazite (datorita umezelii si caldurii in timpul verii) este recomandabil:
– sa purtati lenjerie si sosete de bumbac 100%;
– cand mergeti la piscina sau la sauna purtati intotdeauna casca de baie;
– nu imprumutati incaltamintea (nici macar membrilor familiei);
– dupa ce iesiti din piscina faceti neaparat dus si stergeti-va bine picioarele (mai ales intre degete).

Asigurati-va o hidratare optima a organismului!
– se considera ca un adult sanatos are nevoie de minimum 2 l apa/zi, dar avand in vedere ca pe timpul verii temperaturile sunt extrem de ridicate si transpirati mult mai mult decat in mod obisnuit, nevoile hidrice cresc cu aproximativ un litru;
– respectati cu strictete aportul de apa de care are nevoie organismul altfel se produc modificari ale echilibrului hidric care duc la acumularea toxinelor in organism, depunerea de nisip sau aparitia de calculi in rinichi, precum si la aparitia constipatiei;
– este de preferat sa consumati apa plata;
– evitati consumul de cafea si alool in exces, acestea ducand la eliminarea lichidelor, deci a umiditatii, din organismul dumneavoastra.

Reduceti consumul de alimente care ingreuneaza organsimul
carnea rosie, produsele lactate, alimentele rafinate, cele prajite sau care contin uleiuri sau grasimi hidrogenate;
– consumati cat mai multe fructe si legume proaspete;
– includeti cat mai multe fibre in dieta dumneavoastra deoarece acestea regleaza tractul intestinal si intensifica eliminarea reziduurilor din organism.

Aceste recomandari sunt utile si in prevenirea incidentelor neplacute, cum ar fi toxiinfectiile alimentare. Daca alimentele nu sunt bine fierte sau fripte pentru a distruge microbii, acestia ajung in aparatul digestiv unde se inmultesc si produc toxiinfectii.
Alimentele care prezinta un mare risc pentru toxiinfectii sunt:
– alimentele care se consuma crude sau insuficient supuse efectului caldurii cum ar fi: maioneza, inghetata, scoicile;
– alimente care se altereaza usor cum ar fi: pestele, carnea tocata, sosurile, preparatele din lapte, ouale;
– conservele de carne si legume, mai ales cele preparate in casa, insuficient tratate termic sau insuficient conservate prin sare sau afumare. Prin urmare aveti mare grija de unde va procurati alimentele pe timpul vacantei!

Dr. Alin POPESCU
Medic coordonator FRR
[email protected]
0726 / 777.137.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *