Moda în 2021, inspirată de carantină

Propunerile din acest an ale marilor case de modă s-au adaptat după carantină. Drept urmare, toate colecţiile de haine au item-uri mai lejere.

Inspiraţia designerilor vestimentari a pornit chiar de la ideea că totul a devenit digital, inclusiv prezentările de modă, şi că lumea lucrează mai mult de acasă. Aşa deci, s-au axat pe combinaţii elegante cu elemente cozy, astfel încât să arate bine la şedinţele de pe Zoom, dar să fie confortabile.

Pandemia cu COVID-19 ne-a schimbat complet vieţile, iar acum trebuie să ne adaptăm la noul nostru stil de viaţă. În timpul izolării, oamenii au descoperit că acelaşi compleu tip trening sau colanţii cu hoodie-ul oversized, confortabile de stat acasă, sunt la fel de utile şi pentru mersul la plimbare, în jurul locuinţei sau la magazinul alimentar. În plus, acum există ţinute care să se asorteaze cu măştile pe care va trebui să le purtăm pentru mult timp de acum.



Combinaţiile haotice

Pattern-urile diferite, culorile şi texturile diferite au fost propunerile marilor case de modă pentru primăvara anului viitor. Haosul de combinaţii, preluat din moda asiatică, pare să fie tot mai întâlnită pe catwalk.     

 

Pantalonii sport

Pantalonii de trening, cu model sportiv au devenit foarte chic în această carantină. Ei pot fi combinaţi cu pulovere oversized sau cu crop top-uri, exact ca în video-urile pe care le urmăreşti pe TikTok.

Strălucirea anilor 2000

Cui nu-i este dor de un party sau măcar de un bairam în sufragerie? Pentru că dansul ne este în sânge, dar nu-l mai putem practica înconjuraţi de oameni, designerii s-au gândit şi la acest aspect. Au creat ţinute glam, inspirate din moda anilor ‘90 – ’00, când lumea mergea la discotecă.

Sutienele tip bustieră

Pentru primăvara lui 2021, Christian Siriano, Tibi şi Jacquemus propun sutienele în locul crop topurilor. Designerii au făcut acest item vestimentar purtabil şi în exterior.

Cu lenjeria la vedere

Compleurile din două piese sunt deja trecute. Moda actuală ne uimeşte şi ne potriveşte lenjeria intimă cu restul ţinutei. Astfel, casele de modă au creat compleuri care includ şi chiloţi.

Se pare că trendul anilor în care a devenit celebră Paris Hilton, şi în zilele de glorie ale lui Britney Spears şi ale Christinei Aguilera, a revenit. Se poartă din nou ca dungile de la chilot să depăşească pantalonul sau fusta.


moda dupa carantinaModa după carantină

În timpul carantinei, vânzările din mediul online au crescut cu peste 200%. Dacă până la declanşarea stării de urgenţă făceam cumpărături din online ocazional, pe perioada lunilor de carantină s-a dezvoltat acest trend, lumea ajungând să cheltuie pe articole vestimentare, doar în acele zile, peste 1,2 milioane de euro, iar 1,27 milioane de euro pe produse de beauty.

Chiar din luna mai fondatorul platformei Lyst, Chris Morton a observat schimbările din industrie şi declara pe atunci că: „Modul în care oamenii interecţionează cu brand-urile şi magazinele de modă se schimbă rapid. Criza COVID-19 accelerează schimbările existente în industrie şi catalizează modificările ulterioare.”   

Astfel, potrivit acestor cereri din piaţă, producătorii şi comercianţii au trebuit să îşi regândească abordarea pentru a nu avea de suferit financiar. Se pare că sustenabilitatea, spun specialiştii, ar putea fi una dintre soluţiile abordate de marii producători.