Moet & Chandon: brandul vintage

moet Primul lucru care ne vine in minte cand ne gandim la sampanie este Moet & Chandon, un brand-efigie, cu o imagine aparte, in ciuda faptului ca are peste 260 de ani vechime. Bazele afacerii au fost puse in 1743, sampaia respectiva devenind relativ repede asociata cu inalta societate. Unul dintre primii clienti a fost chiar Ludovic al XV-lea, iar regina Victoria aprecia, la randul ei, in mod deosebit produsul, premiind brandul in 1893.

        Sampania a fost si este considerata o bautura care innobileaza, aspect foarte important pentru orice producator din domeniu. In anii ’30, a fost pusa pe piata o varianta in miniatura, asa-zisa “mini Moet”, care a inregistrat un mare succes in cafenelele din Paris, insufland o alta viata brandului. Compania isi mentine statutul ridicat, de produs la moda, si in prezent, sponsorizand evenimente ca saptamanile de moda de la Londra, Paris si New York. In anii 1998, a infiintat premiul Moet & Chandon Fashion Tribute, confirmandu-i-se astfel, inca o data, statutul de companie de lux. In 2003, ceremonia de premiere desfasurata la Londra a reusit sa adune, asa cum se planuise, relatari in media in valoare de 2,5 milioane de lire sterline. La eveniment au participat invitati speciali ca Naomi Campbell si Alexander McQueen. Un bar Moet & Chandon a fost deschis in cel mai important magazin universal din Londra, Selfridges, si altele sunt pe cale de a se deschide in Europa.
       Cu toate acestea, brandul nu-si datoreaza succesul doar colaborarii cu lumea modei si asocierii cu inalta societate, pentru ca este, in egala masura, cel mai inovativ brand din domeniu, primul care a produs o sampanie vintage (din 1842) si primul care a scos pe piata o varianta in miniatura. In plus, compania are si propria publicatie, “Vintage”, care propaga cele trei principii de baza dupa care functioneaza afacerea: calitate, lux si traditie, principii care asigura un viitor frumos unuia dintre cele mai vechi branduri din lume.

 

Secretele succesului

Asocierea cu inalta societate: in cazul brandurilor de lux, este necesar sprijinul inaltei societati (care nu a devenit, intre timp, mai “inalta” decat cea a lui Ludovic al XV-lea sau decat cea a reginei Victoria).
Importanta: Brandul si-a mentinut importanta colaborand la evenimente potrivite, cum sunt cele din industria modei.

 

Dosarul brandului

Site web: www.moet.com
Anul infiintarii: 1743
Tara de origine: Franta


Aspecte ale brandului:

Compania este lider pe piata exporturilor, 80% din productie fiind vanduta peste hotare.
Undeva, in lume, pocneste un dop de sampanie Moet & Chandon la fiecare secunda.
Podgoriile companiei acopera 771 de hectare, fiind cele mai intinse din regiune.

 

Text: Alina Lupa