Scapa de durerile de picioare intr-un mod eficient

Scapa de durerile de picioare intr-un mod eficient

Picioarele umflate sunt o problema foarte comuna in randul femeilor. Un inconvenient enervant care poate aparea intotdeauna, atat ca urmare a temperaturilor exterioare ridicate, cat si ca urmare a utilizarii frecvente de pantofi cu tocuri sau pantofi prea mici.

Picioarele au tendinta de a se umfla din cauza unei acumulari de lichid in tesutul adipos subcutanat care intinde pielea provocand disconfort si, uneori, durere. Aceasta tulburare poate fi de multe ori un semn legat de alte aspecte, cum ar fi infectii bacteriene, insuficienta renala, disfunctie hormonala, dieta prea bogata in sare precum si surmenaj. Sa vedem impreuna modul de a preveni si trata umflarea picioarelor.

 

  • Cum prevenim durerile de picioare?

Picioarele umflate pot ascunde boli de diferite tipuri. De aceea, este important sa avem intotdeauna un angiologist expert pentru a identifica cauza si alege tratamentul cel mai adecvat. Daca se exclude ipoteza unei boli, puteti preveni umflarea picioarelor urmand cateva sfaturi simple, cum ar fi:

– Purtati intotdeauna sosete si pantofi, care urmeaza armonios structura piciorului;

– Evitati obosirea corpului cu sportul, daca nu sunteti bine pregatiti;

– Alegeti o dieta saraca in sodiu si bogata in substante nutritive, in primul rand vitamine si minerale;

– Renuntati la fumat si limitati alcoolul.

Odata ce ati invatat trucurile pentru a preveni umflarea picioarelor, trebuie sa invatati si cum sa tratati imediat picioarele umflate:

– Baile de picioare: utilizate pentru a calma umflarea din cauza schimbarilor bruste de temperatura. Se realizeaza cu doua boluri de apa foarte calda si foarte rece: va trebui sa se inmoaie picioarele prima data in apa clocotita si, dupa zece minute, in apa rece mai putin de un minut. Efectuati operatiunea de trei sau patru ori;

– Masajul: ajuta, ca si baia, in activarea circulatiei. Alegeti o lotiune pe baza de menta, la preturi accesibile in farmaciile naturiste, si masati zona afectata cu o presiune mica de jos in sus;

– Mici exercitii: puneti o minge de tenis sub picior si rotiti-l exercitand cu picioarele goale un pic de presiune asupra mingei;

– Dormiti cu picioarele ridicate pentru a facilita circulatia: puneti o perna sub picioare, poate ajuta la reducerea edemului la nivelul picioarelor (umflaturii).

 

  • Alimentatia care reduce durerile de picioare

Alimentatia este fundamentala pentru a preveni aceasta problema a umflarii picioarelor. In plus fata de o dieta saraca in sare si fata de consumul moderat de alcool si tigari, trebuie sa intelegeti ce tip de alimente sunt capabile sa scada tensiunea pielii picioarelor. Iata cateva sfaturi pentru a afla mai multe:

Cidrul de mere este un aliat minunat in prevenirea retentiei de apa;

Castravetii, in general utilizati pentru tratamentul fetei, sunt de asemenea folositi pentru picioare, pentru ca ajuta la eliminarea lichidelor in exces: este suficient sa puneti doar o felie de castravete pe acea parte ca sa se dezumfle si sa se acopere cu o fasa umeda, lasand sa actioneze timp de cel putin 10 minute;

Orzul si patrunjelul sunt doua diuretice puternice: alegand cafeaua de orz, si nu pe cea normala, si  consumand frecvent patrunjel, rezultatele nu vor intarzia sa apara;

– Consumul regulat al caloriilor, in functie de activitatea fizica efectuata, pentru a preveni cresterea in greutate si umflarea picioarelor.

In general, orice sport este recomandat, dar unele activitati sunt deosebit de potrivite ca urmare a utilizarii constante a membrelor inferioare. De exemplu: inotul si gimnastica aerobica in apa, care permit picioarelor sa se miste, adauga un plus de beneficii, datorita masajului cu apa care le inconjoara. Alte sporturi  recomandate sunt in special: ciclismul, alergarea sau mersul pe jos intr-un ritm rapid in pozitia corecta (umerii in spate, pieptul in afara si capul drept).

 

Text: Alexandra Lupu

Nota pentru articolul «Scapa de durerile de picioare intr-un mod eficient»:2.00/ 5 (1 vot)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *