Serialele TV și modul în care ne-au influențat stilul vestimentar

Cu atât de mult timp petrecut acasă în 2020, nu este de mirare că ne-am grăbit să ne inspirăm în alegerile noastre vestimentare de ceea ce am văzut pe micul ecran.

Lyst, motorul global de căutare în domeniul modei, și-a prezentat raportul anual cu privire la statisticile legate de căutările de modă în 2020. Site-ului analizează modul în care am fost influențați în acest an, de la brandurile care au avut succes până la cele mai de succes produse și chiar celebritățile care au avut cel mai mare impact asupra stilului nostru.

Având în vedere faptul că am petrecut atât de mult timp acasă în 2020, nu este de mirare că garderobele noastre au fost influențate de ceea ce am văzut pe micul ecran. De la Emily in Paris până la Tiger King și I May Destroy You, iată care sunt serialele și vedetele care și-au pus amprenta asupra dressingurile noastre în acest an și în ce mod.



Emily In Paris

 

Seria Netflix a debutat în luna octombrie și a devenit instantaneu un punct de referință. Dincolo de faptul că poate este discutabil modul  în care au fost descriși francezii, nu se poate nega impactul pe care show-ul l-a avut asupra căutărilor de articole de modă.

Personajul lui Lily Collins a inspirat o creștere cu 342% a vizualizărilor paginilor cu pălării Bucket Kangol, în timp ce căutările de „berete” au crescut cu 41% săptămânal. În plus, căutările de fuste Ganni au crescut semnificativ (+289%) după ce fusta galbenă asimetrică a mărcii a fost prezentată în emisiune.

Normal People

A fost, fără îndoială, unul dintre cele mai mari hit-uri TV ale anului – și adaptarea romanului „Oameni normali” a lui Sally Rooney nu a cucerit doar inimile telespectatorilor, ci i-a făcut să și caute să cumpere bijuterii.

Un lanț de argint, care a fost purtat de personajul Connell al lui Paul Mescal de-a lungul seriei, a înregistrat o cerere imensă, rezultând în crearea unui cont viral de fan Instagram Connell’s Chain. În timp ce căutările pentru coliere pentru bărbați a crescut cu 43% de la an la an.

Tiger King

După ce Tiger King a debutat pe Netflix în martie, căutările de animal print cu model tigru, leopard și zebră au crescut de peste trei ori în luna aprilie. Au apărut de asemenea cumpărători obsedați de pisici căutând piese „Kenzo Tiger”, care au crescut cu 200% lunar, iar hanoracul Anine Bing’s Tiger a devenit unul dintre cele mai populare produse ale mărcii.

The Last Dance

Miniseria inspirată din cariera de baschetbalist a lui Michael Jordan a făcut să crească cu 36% căutările pentru pantofii sport Nike Air Jordan după difuzarea primelor două episoade. Între timp, au crescut, de asemenea căutările pentru îmbrăcămintea de baschet, inclusiv pantaloni scurți (+12 la sută) și bluzele (+20 la sută).

I May Destroy You

Potrivit Lyst, Arabella, rolul principal interpretat de la Michaela Coel în I May Destroy You a ilustrat de-a lungul seriei un „trend estetic inspirat din anii ’90”. Surpinzător, cardiganele cu model purtate de ea au făcut parte din succesul show-ului și au determinat o creștere cu 43% a căutărilor acestora în timpul difuzării serialului, din iunie până în septembrie.

Text Cristina Dudău

Foto Pinterest