Sindromul premenstrual

Sindromul premenstrualDureri de sani, de cap, tulburari digestive, senzatie de balonare (cantarul poate sa arate cu 3 kg in plus), oboseala si proasta dispozitie, aproape jumatate din femei cunosc cu cateva zile inainte de ciclu menstrual aceste neplaceri. Ele sunt semnele sindromului premenstrual descris de endocrinologul american Robert Frank in 1931. Ce putem face sa amelioram aceste zile, uneori atat de dezagreabile?

Sfaturi practice pentru ameliorarea sindromului premenstrual

1)    Progesteron – el se poate lua sub forma de comprimate in a 16-a si a 25-a zi a ciclului. Acest tratament este eficace pentru femeile al caror sindrom menstrual a aparut la varsta de 40 de ani, mai ales in cazul durerilor de sani.
2)    Fito-estrogeni: sunt recomandati femeilor care sufera de migrena si tulburari ale starii de spirit. Aceste substante de origine vegetala (copie a hormonilor feminini) se iau in timpul celei de-a doua jumatati a ciclului. Au un efect pozitiv si sunt bine tolerati.
3)    O buna igiena a vietii. Limitati tutunul, alcoolul si cafeaua, dormiti suficient, beti multa apa, reduceti consumul de sare, evitati chips-urile, mezelurile, reduceti consumul de dulciuri.
4)    Plantele focus, iarba de mare si ceaiul verde au puteri diuretice.
5)    Exercitiul fizic pentru eliminarea toxinelor. Luptati contra stazei nervoase si retentiei alegand mersul pe jos, natatia si plimbarile.
6)    Calciul (produse lactate), magneziu (alune, ciocolata), vitamina B6 (soia, cartofi, galbenusuri) pot juca un rol benefic asupra deprimarii.

Text: Diana Kalas

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *