Ultra Violet, culoarea anului 2018, simbol al gandirii vizionare

Finalul anului 2017 inseamna pregatiri intense pentru Sarbatori, dar si momentul in care Institutul Pantone anunta culoarea reprezentativa a anului urmator. Culoarea anului 2018, Ultra Violet, comunica „originalitate, ingenuitate si gandire vizionara, fiind o nuanta provocatoare si profunda”, dupa cum a declarat directorul executiv al Pantone Color Institute, Leatrice Eiseman, pentru prestigioasa publicatie The New York Times.

Culoarea Anului reprezinta un moment care ofera o directie strategica pentru lumea modei si designului, reflectand activitatea Institutului Pantone Color, autoritatea internationala in domeniul culorilor si sistemelor de culori.

Artisti marcanti ca Prince, David Bowie si Jimi Hendrix au impus nuantele de violet in prim-planul culturii pop occidentale ca expresie personala a individualitatii. Nuantata si plina de emotie, PANTONE 18-3838 Ultra Violet stimuleaza personalitatile sa-si puna amprenta unica asupra lumii si sa dea frau liber creativitatii.

Culoarea Anului Pantone inseamna mult mai mult decat „ceea ce este in trend” in lumea designului; “este cu adevarat o reflectie a ceea ce este necesar in lumea noastra de azi”, dupa cum a declarat si vicepresedintele Pantone, Laurie Pressman.

,,Am vrut sa alegem o culoare care sa duca cu gandul la speranta si la optimism. Stiu ca americanii sunt obsedati acum de familia regala britanica, oricine le-ar alege pe Kate Middleton si Meghan Markle in locul Melaniei Trump si Ivankai Trump, insa asta nu inseamna ca aceasta culoare, asociata cu regalitatea, trebuie sa duca cu gandul spre o singura zona”, a adaugat Leatrice Eiseman.



Culoarea miscarilor activiste

Culoarea anului 2017 a fost  Greenery, o nuanta puternica de verde, despre care s-a spus ca simbolizeaza noi incepuri. Institutul Pantone decide culorile anului inca din 2000. Pantone Color Institute reuneste experti in limbajul culorilor, care analizeaza cultura pop, arta culinara, moda, design-ul de produse, tehnologia si multe alte domenii. In analiza de anul acesta, acesti experti au decis ca violetul este o nuanta predominanta. Aceasta nuanta are o semnificatie mult mai importanta, fiind direct legata de miscarile activiste ale momentului, Women’s March si Black Live Matter fiind doar o parte dintre ele.

Ultra violet in moda si beauty

Sa nu uitam momentul in care politicianul american Hillary Clinton a sustinut discursul de infrangere in cursa prezidentiala, iar tinuta ei a inclus o nuanta aprinsa de violet. Nu doar Hillary Clinton a purtat aceasta culoare. Recent, frumoasa Regina Rania a Iordaniei a purtat o rochie superba, intr-o nuanta asemanatoare. Mai mult, designerii au inclus in colectiile lor atat piese vestimentare in aceasta nuanta complexa, cat si modele de machiaj.

Designeri precum Tom Ford sau Michael Kors au mizat deja pe nuante de violet in colectiile lor pentru primavara anului 2018, insa au mers pe variantele ceva mai pastelate, mai subtile.

Text: Iulia Mirica