5 sfaturi de nutritie pentru un par puternic si sanatos

5 sfaturi de nutritie pentru un par puternic si sanatosToate femeile isi doresc sa aiba o piele frumoasa, un machiaj perfect si sa fie admirate pentru podoaba capilara bogata si stralucitoare. Daca primele doua aspecte pot fi rezolvate cu ajutorul hidratarii si al produselor cosmetice adecvate, iata ca pentru par nu este de ajuns doar coafarea. Secretul parului sanatos si frumos consta in alimentatie si mai putin in produsele cosmetice pe care le folosim pentru ingrijirea sa. Exista cateva alimente care au puterea de a intari firul de par din interior si pe care ar trebui sa le introducem, fara tagada, in meniul zilnic.

Proteine pentru un par puternic

Multe femei evita sa manance proteine in exces de frica sa nu ia in greutate, insa acest fapt nu este pe deplin adevarat. Proteinele ingrasa doar in combinatie cu carbohidrati, iar excesul de proteina se depune foarte greu in organism sub forma de grasime. Deci introduceti fara frica in meniu carne, oua si ciuperci. In plus, o dieta bazata pe o valoare proteica mare aduce beneficii persoanelor care-si doresc sa-si creasca masa musculara. Pe de alta parte, pentru a avea un par puternic, consumati zilnic, cu moderatie, proteine. Acestea au efect imediat, intarind radacina firului de par.

Acidul folic, beneficii pentru par

Un alt secret al parului frumos si sanatos este introducerea in dieta a alimentelor bogate in acid folic cum sunt, de exemplu, legumele cu frunze verzi ca spanacul, sparanghelul, fasolea, bamele, dar si conopida, sfecla, telina sau morcovul. Acidul folic, cunoscut si ca vitamina B9, intareste firul de par si previne caderea sa, restructureaza fibra capilara si, in plus, elimina matreata. Totodata, o cura bazata pe acest nutrient va intari si unghiile si va grabi cicatrizarea ranilor.

Omega-3, aliatul parului stralucitor

Acizii grasi Omega-3 aduc beneficii extraordinare parului, insa tineti cont ca organismul uman nu-i poate produce, astfel ca singura cale de a-i asimila este din alimentatie. Acestia au capacitatea de a reda stralucirea parului si de a hrani intens foliculii pilosi, rezultand intarirea radacinilor si, totodata, grabirea procesului de crestere. Principalele surse de acizii grasi Omega-3 sunt nucile, semintele de in, semintele de canepa si pestele, cu precadere somonul, macroul, tonul, heringul si sardina.

Consumati fructe proaspete

Stim ca este un sfat pe care deja sunteti obisnuiti sa-l auziti la fiecare pas, insa este extraordinar de important sa incepeti sa-l urmati. Vitaminele si antioxidantii din fructe ajuta la intarirea firului de par si la incetinirea procesului de imbatranire a pielii si, implicit, si a foliculilor pilosi. Consumati zilnic minimum trei tipuri de fructe, cu atat mai mult cu cat gama variata de pe piata va permite acest lucru din plin.

Adio grasimilor saturate

Fie ca ne dorim sa slabim sau doar sa avem un stil de viata sanatos, grasimile saturate trebuie eliminate complet din regimul alimentar. Acestea sunt direct responsabile de cresterea colesterolului rau din sange si sunt toxice pentru organism, implicit pentru par, caruia ii afecteaza structura. Se gasesc in alimentele procesate in exces cum sunt carnatii, untul sau margarina. De asemenea, spuneti pas alimentatiei de tip fast-food, aceasta fiind de-a dreptul nociva pentru organism.

Text: Madalina Manole

Nota pentru articolul «5 sfaturi de nutritie pentru un par puternic si sanatos»:5.00/ 5 (2 voturi)