Afaceri on-line in perioada de criza

Afaceri on-line in perioada de crizaIn contextul crizei actuale, mediul on-line prinde din ce in ce mai mult contur. Cerintele pentru o afacere on-line sunt minime, iar eforturile pe masura, rasplata poate fi insa cu mult peste asteptari.

Internetul este asaltat din ce in ce mai mult de modalitati de a ne deschide propria afacere on-line, de cat mai multe manuale, carti, cursuri pe aceasta tema. Preturile variaza in functie de complexitatea fiecaruia.

Asadar, de ce avem nevoie?

  • •  Ideea – ce gen de afacere as vrea sa derulez on-line; ce gen de produse sau servicii as vrea sa vand?
  • •  Timp – trebuie sa recunoastem ca, motivate suficient, putem acorda putin timp pe zi gestionarii propriei noastre afaceri;
  • •  Flexibilitate – in general, persoanele care apeleaza la o astfel de afacere inclina spre nonconformism, spontaneitate.
  • •  Calculatorul – a devenit un accesoriu fara de care activitatea noastra zilnica nu s-ar putea desfasura in conditii normale.

Dupa cele de mai sus observam ca premisele unei afaceri pe internet sunt promitatoare si cum in orice nou proiect trebuie sa privesti partea pozitiva a lucrurilor haideti sa vedem impreuna avantajele :

  • •  Investitia initiala este foarte mica.
  • •  Exista in permanenta un control asupra afacerii.
  • •  Oricat de mica ti s-ar parea ca esti in momentul in care te decizi sa faci acest pas, tine cont de faptul ca internetul vinde orice, clientii fiind cei care te gasesc pe tine.
  • •  Lucrand on-line nu trebuie sa stam 8 ore la birou, pe scaun, sa ne ridicam seara cu dureri de spate.
  • •  Economiile sunt bine-venite in contextul in care nu exista cheltuieli administrative, nu ne deplasam zilnic la serviciu, dimineata si seara.
  • •  Dragelor, nu mai exista aglomeratie in trafic, ore de varf, energie consumata si timp pierdut, nevalorificat!


Partea mai putin plina a paharului ne dezvaluie dezavantajele unei afaceri on-line:

  • •  Exista un anumit grad de neincredere in ceea ce priveste seriozitatea produselor dorite, calitatea lor.
  • •  Ne confruntam cu o asa-numita perioada moarta, mai ales la inceput.
  • •  In cazul in care exista si alti angajati, nu se poate face o monitorizare clara asupra activitatii lor zilnice, decat o cuantificare lunara;
  • •  Reclama face cunoscuta firma, o expune pe piata, de aceea inceputul este greu si anevoios, timpul este cel cu ajutorul caruia trebuie sa luptam sa ne facem cunoscute;
  • •  Unii clienti opteaza pentru alte alternative pentru simplu fapt ca nu pot testa, atinge produsul ce urmeaza a fi achizitionat.

si totusi…Afacere online in perioada de criza? De ce? 

Deoarece:

  • •  Costurile cu reclama si promovarea sunt reduse;
  • •  Obtinem rezultate masurabile: suntem la curent in orice moment cu numarul de persoane care au vizitat site-ul nostru, cele care s-au aratat interesate de produse;
  • •  Putem fi la dispozitia clientului non-stop;
  • •  Exista feedback usor de controlat;
  • •  Avem acoperire pe intreg continentul conectat la internet;
  • •  Putem face distinctie in patura demografica si astfel alegem clientii dupa criteriile considerate propice;
  • •  Exista o permanenta flexibilitate a mediului virtual.


Te-am convins sau cel putin ti-am dat putin de gandit?

Daca da, deschide acum calculatorul, scrie-ti intr-un document ideile si ai incredere in tine ca vei reusi sa le pui si in practica!

Text: Sorina Ivan
HR consultant 
Ascent Group
februarie 25th, 2021 by tonica

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si pentru comentarii online. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate