Afaceri on-line in perioada de criza

Afaceri on-line in perioada de crizaIn contextul crizei actuale, mediul on-line prinde din ce in ce mai mult contur. Cerintele pentru o afacere on-line sunt minime, iar eforturile pe masura, rasplata poate fi insa cu mult peste asteptari.

Internetul este asaltat din ce in ce mai mult de modalitati de a ne deschide propria afacere on-line, de cat mai multe manuale, carti, cursuri pe aceasta tema. Preturile variaza in functie de complexitatea fiecaruia.

Asadar, de ce avem nevoie?

  • •  Ideea – ce gen de afacere as vrea sa derulez on-line; ce gen de produse sau servicii as vrea sa vand?
  • •  Timp – trebuie sa recunoastem ca, motivate suficient, putem acorda putin timp pe zi gestionarii propriei noastre afaceri;
  • •  Flexibilitate – in general, persoanele care apeleaza la o astfel de afacere inclina spre nonconformism, spontaneitate.
  • •  Calculatorul – a devenit un accesoriu fara de care activitatea noastra zilnica nu s-ar putea desfasura in conditii normale.

Dupa cele de mai sus observam ca premisele unei afaceri pe internet sunt promitatoare si cum in orice nou proiect trebuie sa privesti partea pozitiva a lucrurilor haideti sa vedem impreuna avantajele :

  • •  Investitia initiala este foarte mica.
  • •  Exista in permanenta un control asupra afacerii.
  • •  Oricat de mica ti s-ar parea ca esti in momentul in care te decizi sa faci acest pas, tine cont de faptul ca internetul vinde orice, clientii fiind cei care te gasesc pe tine.
  • •  Lucrand on-line nu trebuie sa stam 8 ore la birou, pe scaun, sa ne ridicam seara cu dureri de spate.
  • •  Economiile sunt bine-venite in contextul in care nu exista cheltuieli administrative, nu ne deplasam zilnic la serviciu, dimineata si seara.
  • •  Dragelor, nu mai exista aglomeratie in trafic, ore de varf, energie consumata si timp pierdut, nevalorificat!


Partea mai putin plina a paharului ne dezvaluie dezavantajele unei afaceri on-line:

  • •  Exista un anumit grad de neincredere in ceea ce priveste seriozitatea produselor dorite, calitatea lor.
  • •  Ne confruntam cu o asa-numita perioada moarta, mai ales la inceput.
  • •  In cazul in care exista si alti angajati, nu se poate face o monitorizare clara asupra activitatii lor zilnice, decat o cuantificare lunara;
  • •  Reclama face cunoscuta firma, o expune pe piata, de aceea inceputul este greu si anevoios, timpul este cel cu ajutorul caruia trebuie sa luptam sa ne facem cunoscute;
  • •  Unii clienti opteaza pentru alte alternative pentru simplu fapt ca nu pot testa, atinge produsul ce urmeaza a fi achizitionat.

si totusi…Afacere online in perioada de criza? De ce? 

Deoarece:

  • •  Costurile cu reclama si promovarea sunt reduse;
  • •  Obtinem rezultate masurabile: suntem la curent in orice moment cu numarul de persoane care au vizitat site-ul nostru, cele care s-au aratat interesate de produse;
  • •  Putem fi la dispozitia clientului non-stop;
  • •  Exista feedback usor de controlat;
  • •  Avem acoperire pe intreg continentul conectat la internet;
  • •  Putem face distinctie in patura demografica si astfel alegem clientii dupa criteriile considerate propice;
  • •  Exista o permanenta flexibilitate a mediului virtual.


Te-am convins sau cel putin ti-am dat putin de gandit?

Daca da, deschide acum calculatorul, scrie-ti intr-un document ideile si ai incredere in tine ca vei reusi sa le pui si in practica!

Text: Sorina Ivan
HR consultant 
Ascent Group

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *