Cum să îți revii după mesele de Crăciun

 

Crăciunul, cea mai frumoasă sărbătoare din an, este despre nașterea pruncului Iisus Hristos, despre credință, despre speranță, despre magie, despre a dărui dragoste, despre a fi mai buni cu toți semenii noștri și, nu în ultimul rând, fie că ne place sau nu să admitem, Crăciunul este și despre… mâncare!

Când avem atâtea tradiții culinare în România, este greu să nu ne gândim la câte bunătățuri se pregătesc la acest ceas festiv din an. Numai dacă revezi lista în minte și parcă simți cum se adună kilogramele pe cântar: sarmale, șorici, caltaboși, salata boeuf, piftie și altele și altele.

Mese îmbelșugate sau echilibrate de Crăciun?

Spun “mese” pentru că, de regulă, mesele de Crăciun sunt cel puțin două de amploare foarte mare. Fie că prima masă este cu părinții și a doua masă este cu socrii, sau că prima masă este cu familia și apoi cu prietenii sau cu nașii, finii, cum se obișnuiește de aceste sărbători, este clar că sărbătoarea Crăciunului ține cel puțin două zile, prilej de două mese principale, care se întind pe durata a multor ore încărcate cu mâncare și băutură dintre cele mai variate.

Și cum să faci să nu mănânci din toate când toate sunt atât de apetisante? Cum să faci să menții o masă echilibrată, când se știe că de Crăciun toată lumea își dorește o masă îmbelșugată? E drept că este destul de greu să fii cumpătat de aceste sărbători și să reușești să mănânci echilibrat, dar nu este imposibil!

Mai bine previi decât să repari!

Dacă esti o persoană care ține la siluetă și care este atentă la sănătatea sa, atunci nu este deloc greu să îți impui niște limite. Poți să guști câte puțin din fiecare sau poți să alegi să mănânci mai mult din ceea ce îți face plăcere cu adevărat, nu trebuie să ai farfuria încărcată cu toate preparatele de pe masă, indiferent dacă ești gazdă sau invitat. Dacă reușești să te ții departe de unele tentații culinare și să mănânci moderat, atunci ești o persoană echilibrată, care știe perfect că este mult mai bine să previi gramele în plus de pe șolduri, abdomen etc, decât să le dai jos după excesele culinare și pentru acest lucru te felicităm!

Sport, mult sport și mișcare!

Dar, totuși, ce e de făcut dacă de Crăciun ai mâncat mai mult decât ai fi vrut? Ce e de făcut dacă ai încercat toată lista de bucate și toate ți-au plăcut? Păi… acum e cazul să treci la treabă, să încerci să dai repede jos gramele sau cele 2-3 kilograme acumulate din festinele de Crăciun.

Așa că haideți să trecem repede în revistă câteva sugestii, care v-ar putea ajuta să reveniți la formele și greutatea de dinainte de Crăciun.

  1. Jogging – alergarea probabil că este una dintre cele mai la îndemână forme de sport. Nu îți trebuie echipament de fițe pentru a alerga și nici abonamente la săli exclusiviste de gym. Este suficient să ai echipament sportiv de bază, un parc prin apropiere, de preferat, dar în caz extrem până și alergatul în jurul blocului poate fi la fel de eficient. În plus, este o formă de sport ce îți pune în mișcare tot corpul, astfel că efectele sale, mai ales susținute, sunt foarte vizibile.
  2. Mersul pe jos în pas alert – dacă nu sunteți fan alergat, atunci o altă modalitate foarte simplă și la îndemână este mersul pe jos în pas alert, cel puțin jumătate de oră în fiecare zi. Pentru un efect mai rapid și vizibil puteți mări atât intensitatea, cât și durata exercițiului.
  3. O zi la sală – vi s-a întâmplat ca cel puțin o sală de sport să vă urmărească pentru a deveni clientul lor? Să primiți o mulțime de mailuri și telefoane cu ofertele lor imbatabile? Ei bine, acum este momentul să profitați! Solicitați-le o oră sau mai bine zis o zi de acces liber la sala lor de antrenamente, pentru a putea vedea facilitățile lor și a lua o decizie informată. Iar ca timing, nu e moment mai potrivit decât dupa mesele de Crăciun! Astfel te poți duce câteva ore la sală și încerca mai multe din oferta generală, cum ar fi: la gym, la o clasă de ciclism sau yoga etc, la înot, la sauna și jacuzzi.
  4. La patinoar – acum că este sezonul rece, avem mai multe oferte de patinoare, atât indoor, cele din marile mall-uri din țară, cât și outdoor, cele amenajate special. Fie că preferați să patinați undeva înăuntru, mai feriți de frig și cu mai puține haine pe voi (pentru că beneficiați de garderobă), fie că preferați patinatul în aer liber, mai înfofoliți, dar bucurându-vă de experiența reală, cu bujori în obrăjori, patinatul este o formă foarte distractivă de sport, mai ales cu copiii sau cu prietenii.
  5. La munte – fie că plecați un weekend, așa în viteză, fie că aveți o excursie atent plănuită și de mai multe zile, muntele vă pune la dispoziție o mulțime de activități sportive și distractive, numai bune de elimitat kilogramele în plus: ski, săniuș, patinoar, bulgăreală, plimbări pe munte.

Și aici lista de activități sportive poate continua, cu variante pentru toate gusturile și toate buzunarele, însă cele de mai sus sunt doar câteva, cât să vă pornească la mișcare. Și un lucru foarte important de reținut ar fi că gramele sau kilogramele acumulate de Crăciun nu sunt o tragedie și vor dispărea mai devreme sau mai târziu, depinde numai de voi cât de prompt!

Text: Cristina Niculescu

decembrie 30th, 2019 by tonica

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si pentru comentarii online. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate