Donna Karan: designerul care imbina cu succes confortul si luxul vestimentar

Donna Karan: designerul care imbina cu succes confortul si luxul vestimentarDonna Karan s-a nascut si a crescut intr-o familie cu inclinatii spre lumea stralucitoare si tumultuoasa a modei. Tatal sau vitreg lucra intr-un atelier de croitorie, iar mama sa era fost model. Asadar, pasiunea pentru creatiile vestimentare i-a fost insuflata de catre familie, insa talentul i l-a daruit Dumnezeu.

Donna este cea care a infiintat celebrul brand DKNY (Donna Karan New York) si in nenumarate randuri designerul a declarat ca hainele create de ea sunt dedicate femeilor moderne, ancorate in realitatea marilor orase.

Linia vestimentara Essentials

Absolventa a scolii Parsons School of Design (in prezent Parsons The New School for Design), Donna si-a luat meseria in serios si a inceput sa lucreze in echipa Annei Klein, fiind mai apoi promovata pe pozitia de lead designer. In anul 1984, Donna a hotarat ca era timpul sa puna bazele propriei sale companii. Odata cu schimbarea survenita, designerul a inceput incet, dar sigur, sa cucereasca podiumurile modei datorita ideilor si viziunilor sale. Karan a devenit cunoscuta gratie colectiei sale de body-uri, body-ul fiind o piesa de lenjerie intima realizata din jerseu elastic.

{besps}donacaras|width=300|height=400{/besps}

Adevaratul succes a venit insa odata cu lansarea in anul 1985 a colectiei Essentials, colectie ce includea doar sapte piese vestimentare care puteau fi combinate in fel si chip, pentru a sublinia  curbele frumusetii feminine, si care nu ar fi trebuit sa lipseasca din garderoba niciunei femei. Printre cele sapte piese vestimentare celebre in anii ’80 se numarau: un body, o pereche de pantaloni, un palton, o jacheta, o bluza, o fusta si o rochie de seara. Astazi, cele sapte piese vestimentare s-au inmultit, numarul lor ajungand la aproximativ 200.

Queen of Seventh Avenue

 

Inca de la inceputurile sale, Donna a cautat sa creeze haine nu doar pentru un anumit tip de femeie, ci pentru toate femeile moderne, care indiferent de preocupari trebuie sa arate bine si sa se simta bine. Intotdeauna colectiile sale au fost inspirate din viata de zi, dar si din cea de noapte a marilor orase, imbinand cu succes functionalitatea si stylingul hainelor. Donna si-a dezvoltat in timp pilonul de afaceri, indreptandu-si atentia catre industria parfumurilor, a pantofilor, a accesoriilor, a jeansilor si hainelor pentru copii. A fost denumita regina celebrului bulevard (Seventh Avenue) din New York, datorita cartierului general al afacerii sale, situat acolo unde se inghesuie magazinele marilor firme.

Cliente celebre

Brandul DKNY a avut si are un succes inimaginabil, iar printre cele mai cunoscute vedete imbracate de catre Donna Karan se numara Victoria Beckham, Brooke Shields sau Liv Tyler. Simplitatea hainelor Donnei este inspirata de catre filozofia orientala, filozofie a carei adepta se pare ca ar fi. Vanzarile DKNY au cunoscut de-a lungul anilor o foarte mare crestere datorita popularitatii creatiilor. In anul 2001, brandul DKNY a fost preluat de catre imperiul LVMH (Moet Hennessy • Louis Vuitton), insa Donna a ramas in continuare in calitate de director de creatie. Trebuie sa recunoastem ca povestea Donnei Karan este un adevarat succes, care a cucerit incet, dar sigur cele mai inalte culmi ale modei, avand adepti in intreaga lume.

 

Text: Ruxandra Raica

Surse: www.infomat.com; www.nymag.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *