Festivalul Brazilor de Crăciun 2019: Catena, alături de „Salvați Copiii” în lupta împotriva abandonului şcolar

Un eveniment tradițional al fundației „Salvați Copiii” România este Festivalul Brazilor de Crăciun, ajuns la cea de-a 19-a ediție. Este un eveniment de strângere de fonduri pentru asigurarea accesului la educație și prevenirea abandonului școlar în rândul copiilor proveniți din medii defavorizate, fiind susţinut an de an de Catena.

Evenimentul se datorează eforturilor unor designeri cunoscuți din România, provocați să creeze brazi artistici de Crăciun, care se vând apoi în cadrul unei licitații, banii colectați astfel fiind folosiți pentru acțiunile caritabile ale acestei prestigioase fundații.

Seara de gală și licitația Festivalului Brazilor de Crăciun vor avea loc în data de 12 decembrie și își propun să strângă fonduri pentru educația școlară a 5.000 de copii, beneficiari ai programelor „Școală după Școală”.

Pentru prima dată în istoria Festivalului Brazilor de Crăciun, brazii special realizați de designeri faimoși pot fi admirați şi licitaţi pe platforma de licitații de artă online Lavacow.com, care se alătură nobilei cauze „Salvați Copiii”.

Conform raportului Ministerului Educației Naționale privind situația învățământului preuniversitar, în anul școlar 2017-2018, erau cu 24.000 mai puțini elevi decât în anul anterior și cu aproximativ 349.000 mai puțini decât în anul școlar 2009-2010.

Reducerea populației școlare are, în principiu, la bază scăderea populației, amplificarea fenomenului migrației, diferențele de infrastructură școlară dintre mediile de rezidență și abandonul școlar devenit cronic în mediile socio-economice vulnerabile.



Festivalul Brazilor de Crăciun, momentul de aur al solidarității

În cei 19 ani dedicați exclusiv cauzei copiilor pentru care educația rămâne un drept numai pe hârtie, „Salvați Copiii” România a readus în școală 39.485 de copii, dintre care în programe de tip Grădiniță Estivală – 8.196 de copii, în programe de tip Școală după Școală –27.173 de copii, iar în programul A Doua Șansă – 4.116 de copii, reușind să strângă cu ajutorul companiilor suma de 5.317.800 de Euro.

Designerii care au creat brazi unici pentru această ediție sunt:

  • Doina Levintza • Anca Fetcu Lupu, cu sprijinul Delaco • Nicu Bocancea & Florăria Iris • Ioana Ciocan & Art Safari București • Adela Pârvu & arh. Andreea Beșliu • Stephan Pelger & Agnes Mattis-Teutsch, cu sprijinul CLUB MED • Laura Hîncu și Lights & Magic • Tudor Laban & Obsentum • Iulia Totoianu & Libris.ro • Dorin Negrău • Justinian Scărlătescu & ArtROTARY CIȘMIGIU • Octavian Roman – Creativ Interior, cu sprijinul Piastrelle • Omid Ghannadi & Cătălin Măruță • Ioana Uretu & Metropolitan Jewelry • Dhaniel Nora, cu sprijinul Sephora • Mihaela Bachmann •Ana & Maria Mohonea – Architectural Christmas • Alina Alexe – DecorAktiva & Mara Mura • Arh. Miruna Ardelean & Atelierele ILBAH • Ciprian Vlaicu & Andrei Coman, cu sprijinul ROMAERO • Alexandra Nicula & arh. Alina Drăgan – Art Interiors, cu sprijinul MAER • Laura Olaru • Manuela Pungan & Victoria Gallery • Mihaela Bălan & Anastasia Beverly Hills • Șerban Porupca & Rogue8 Store • Ioana Șucu & ClassIN • Arh. Roxana Dan & Maria Ghement – Lisa & Co • Mihai Veg & Ioana Goția-Ciurea – Prototip Studio & TIFF.

Acestora li se va alătura bradul „Salvați Copiii”, realizat de Ștefania Mircea și o parte dintre copiii din programele „Salvați Copiii”.

Devenit deja o tradiţie, Catena susţine şi în acest an Festivalul Brazilor de Crăciun. Farmacia Inimii consideră că investiția în educația copiilor este o acțiune absolut necesară, pe termen lung, care asigură generațiilor viitoare oameni bine pregătiți, educați și bine integrați în societate, indiferent de mediul socio-economic și cultural din care provin.