Invata sa te apreciezi la adevarata valoare

Invata sa te apreciezi la adevarata valoareIn decursul anilor, s-au realizat multe studii cu privire la statutul de sef, la locul de munca si la diferenta dintre barbati si femei referitoare la modul de conducere. Exista multe explicatii pentru aceasta diferenta intre sexe, din punct de vedere al autoritatii, insa nimic nu este concludent.

Nu neaga nimeni faptul ca femeile trebuie sa foloseasca o strategie diferita de cea a barbatilor pentru a avansa in functie la locul de munca. Echipa Tonica are cateva trucuri pentru a ajuta femeile de pretutindeni sa fie puternice la locul de munca.

1. Nu te teme de promovare
Multe femei sunt de parere ca promovarea insasi este echivalenta cu lauda si mandria de sine. Nu este tocmai ok sa simti acest lucru atunci cand esti promovata, pentru ca trebuie sa te gandesti ca ti-au fost remarcate eforturile si ca meriti sa fii acolo unde ai ajuns. Desigur, nu toate eforturile si orele suplimentare sunt avute in vedere, insa de ce sa nu te bucuri de acest statut chiar si mai tarziu? Ai depus multa munca pentru a ajunge aici si ai fost promovata pentru ca meriti asta, asa ca invinge-ti temerile si bucura-te de aceste clipe de glorie.

2.    Fii la fel de agreabila ca inainte
In urma unui nou studiu s-a constatat faptul ca barbatii dezagreabili realizeaza mai multe in cariera decat cei care se fac placuti. In schimb, femeile dezagreabile pierd teren la locul de munca, comparativ cu cele agreabile. Ca atare, se cuvine ca femeile sa stie sa se faca placute la serviciu, dar sa ramana concentrate pe munca lor. Acest lucru poate reprezenta un echilibru intre originalitate si posibilitatea de a atinge in cele din urma punctul culminant al carierei.

3. Interesele proprii, pe primul plan
Dupa cum s-a mentionat intr-un articol recent publicat de Fast Company, femeile au tendinta de a pune pe primul plan nevoile colegilor, si nu nevoile personale. Aminteste-ti ca tu esti mai importanta decat colegii tai. Nu zice nimeni sa nu ii ajuti, insa interesele tale trebuie sa fie mai presus de interesele colegilor.

4. Vrei ceva? Cere fara rusine…

Dupa cum s-a aratat intr-un articol din Forbes, femeile se confrunta cu probleme legate de discriminare intre sexe mai mult decat barbatii. Prin urmare, daca stii ca ceea ce vrei sa spui este important, sau daca ai o idee, sau daca ti se pare ca esti prea putin platita pentru eforturile depuse, atunci trebuie sa iti faci curaj si sa rezolvi aceste nemultumiri. Nu inceta nicio clipa sa crezi in tine, pentru ca simplul fapt ca esti femeie te face PUTERNICA.

Facand o analiza finala, discriminarea intre sexe, din pacate, exista si in ziua de azi. Ea se manifesta inconstient, astfel incat, indiferent daca este sau nu corect, noi, femeile, va trebui sa ne apreciem la adevarata valoare si sa depasim barierele mentale si sociale pentru a ajunge acolo unde ne dorim.

Text: Andreea Popescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *