Jimmy Choo: sinonimul stilului si un dram de provocare

Jimmy Choo: sinonimul stilului si un dram de provocareJimmy Choo s-a nascut in anul 1961 in Penang, Malaezia, intr-o familie cu traditie in confectionarea de incaltaminte. El a devenit cunoscut odata cu fondarea brandului Jimmy Choo Ltd. De-a lungul timpului, brandul a dezvoltat o capacitate de neegalat in lansarea colectiilor inovatoare si proaspete, pastrand, in acelasi timp, frumusetea si senzualitatea cu care numele Jimmy Choo este sinonim.

A realizat primul sau pantof la varsta de 11 ani, iar pasiunea pentru aceasta meserie l-a facut sa urmeze cursurile prestigiosului Colegiu al Cordobanilor, cursuri pe care le-a absolvit in anul 1983. Choo a divulgat faptul ca, pentru a se intretine in timpul facultatii, a lucrat part-time ca ospatar si ca muncitor necalificat intr-o fabrica de incaltaminte.

In anul 1986 isi deschide primul atelier, in incinta unui fost spital din regiunea londoneza Borough of Hackney. Maiestria lui si modelele industriale s-au observat repede si au ajuns la pragul de notorietate internationala atunci cand creatiile sale au fost prezentate intr-un material de opt pagini, intr-un numar  al revistei Vogue, in anul 1988.  Preferinta anumitor celebritati pentru aceasta marca i-a asigurat intrarea pe podiumul mondial al modei feminine. Printre clientii „de calibru” ai producatorului se numarau printesa Diana si printul de Wales.

{besps}choo|width=400|height=400{/besps}

In 1996, Tamara Yeardye, fost editor pentru accesorii la editia britanica „Vogue”, a sesizat potentialul pietei pentru introducerea unei linii de incaltaminte de designer. Ea l-a ales pe producatorul malaezian si, la scurt timp, colectiile pret-a-porter si couture au fost create. Expansiunea in Asia a fost cruciala. La fel de important a fost insa si momentul in care cei doi au ales sa lanseze oficial marca si in Statele Unite ale Americii.

 

Jimmy Choo… si atat!

Din pacate, parteneriatul dintre cei doi nu a fost unul de succes. Cu toate ca certurile dintre cei doi erau prezente pe prima pagina a ziarelor de scandal, anul 1999 a fost un an foarte bun pentru Jimmy. In decursul acestui an a primit cea de-a opta nominalizare din partea British Fashion Council, insa de aceasta data a luat si un premiu – cel pentru „Best Accessory Designer”.

In aprilie 2001, designerul si-a vandut partea pentru 14,5 milioane de dolari catre Equinox Luxury Holdings. El a inceput sa se concentreze pe linia sa exclusiva Jimmy Choo Couture, produsa sub licenta Jimmy Choo Ltd. Astazi, inca creeaza pantofi sub licenta si are mai multe colaborari in domenii diverse, printre care si parfumuri.

 

Deznodamantul brandului Jimmy Choo

Sandra Choi, nepoata lui Jimmy Choo, a decis sa ramana in companie si dupa plecarea unchiului ei. Ea a preluat functia de director de creatie, fiindu-i insa subordonata Tamarei. Vanzarile companiei Jimmy Choo s-au ridicat, in 2010, la 230 de milioane de dolari, inregistrand cresteri de peste 10% in toate regiunile in care are operatiuni. Jimmy Choo a schimbat perceptia iubitoarelor de pantofi, iar fashionistele au constatat ca un pantof perfect are “puterea” de a schimba personalitatea celei care il poarta.

 

Text: Oana Mircea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *