Lacoste: de pe terenul de tenis in vitrinele de lux

Lacoste: de pe terenul de tenis in vitrinele de luxPovestea brandului Lacoste incepe in urma cu mai bine de 80 de ani si are o stransa legatura cu sportul alb. Nascut in anul 1904 la Paris, tenismanul Rene Lacoste este cunoscut publicului larg mai mult pentru ceea ce a reusit sa realizeze in domeniul modei si mai putin pe terenul de tenis, sport pe care de altfel a inceput sa il practice la o varsta destul de inaintata in ceea ce priveste tenisul, si anume 15 ani.

Desi performantele sale pe teren sunt exceptionale, numele sau este mult mai sonor pentru iubitorii de branduri, de rafinament, de lux si frumos. Istoria incepe in anul 1927, cand Rene insotit de un alt jucator francez s-au oprit in fata unei vitrine in care se afla o valiza din piele de aligator. In urma unui pariu pus de catre Rene, celalalt tenisman a fost nevoit sa-i cumpere valiza respectiva. De aici s-a nascut gigantul care are astazi adepti in toata lumea…

Din aligator in crocodil

In urma intamplarii cu valiza, Rene a primit de la presa americana porecla de “aligator”, porecla potrivita cu stilul de joc al tenismanului, unul destul de agresiv. Un prieten Lacoste: de pe terenul de tenis in vitrinele de luxal jucatorului i-a desenat acestuia un aligator mic cu gura larg deschisa in semn de intimidare a adversarului, pe care l-a cusut pe camasile acestuia de tenis. Astazi, acest logo a devenit unul dintre cele mai cunoscute din intreaga lume, logoul unui imperiu din ce in ce mai prosper unde calitatea si bunul-gust primeaza. Pentru ca in vremurile acelea, pe terenul de tenis se purtau camasile cu maneci lungi si foarte rigide, Rene a inceput sa poarte camasi confectionate din tricot, care absorbeau transpiratia. Pentru ca in limba franceza nu exista un termen pentru „aligator”, porecla a fost schimbata de presa franceza in „le crocodile”.

La chemise Lacoste

Manufactura pieselor vestimentare Lacoste a inceput cu adevarat in anul 1933, cand Rene a reusit sa incheie un parteneriat cu Andre Gillier, ce detinea o fabrica de tesaturi, iar acolo au fost realizate primele tricouri de bumbac cu dungi foarte inguste, iar logoul era de nelipsit. “La chemise Lacoste” sau camasa Lacoste este simbolul sportului alb care a parasit insa terenul si a devenit atat de popular, un stil potrivit tuturor celor carora le place stilul sport, dar cu influente chic si urbane. Pe langa haine si accesorii si pe langa faimosul tricou polo, Lacoste produce genti, ochelari de soare si chiar ceasuri. Dupa ce a renuntat la tenis, Rene s-a dedicat in totalitate brandului cu care astazi majoritatea jucatorilor francezi au contract si care ofera jucatorilor nu numai prestanta, dar si lejeritate in miscari, lasand pielea sa respire. Procter&Gamble detine licenta pentru parfumurile Lacoste, Samsonite pentru genti de voiaj si bunuri din piele, si Davenlay pentru toate modelele de haine. Pentland Brand detine licenta pentru incaltamintea Lacoste.

Brand emblematic

In anul 2005, vanzarile se ridicau la 50 de milioane de produse in peste 110 tari. Brandul a devenit din ce in ce mai cunoscut datorita contractelor de promovare incheiate cu sportivi tineri. La conducerea companiei s-au perindat pe rand Bernard Lacoste, fiul lui Rene, iar in prezent Michel Lacoste, fratele cel mic al lui Bernard, este cel care se afla in frunte. Brandul numara aproximativ 1.200 de magazine in peste 110 tari si isi doreste sa se reinventeze. In Romania, brandul este foarte apreciat, daca ar fi sa ne luam dupa multitudinea de persoane care poarta haine cu logoul Lacoste. Ramane insa de vazut cate dintre ele sunt originale.

Text: Ruxandra Raica

Credit foto: www.vogue.fr

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *