Maison Martin Margiela – un brand invaluit in mister

Maison Martin Margiela – un brand invaluit in misterCreatiile Maison Martin Margiela sunt traznite si neasteptate de fiecare data, amintind de stilul Commes des Garcons. Conventionalul nu-si are loc in lumea acestui brand.

 

Pana si etichetele hainelor acestui brand au stranit o intreaga controversa. Lumea Maison Martin Margiela este una bizara si fermecatoare. Nu e de mirare ca toti oamenii importanti din moda poarta creatiile brandului MMM

  • Margiela – geniul fara chip

Martin Margiela, designerul care a infiintat acest brand, s-a nascut in Belgia in 1957, a absolvit facultatea in anul 1980, iar in 1985 deja lucra cu unul dintre cei mai mari designeri ai lumii, Jean Paul Gaultier. In 1988, acesta a lansat prima colectie sub brandul propriu si asa a luat nastere Maison Martin Margiela. Martin este un rebel excentric, un designer deconstructivist care a ales sa se revolte impotriva lumii luxoase a modei creand piese vestimentare supradimensionate, ludice. Intr-o lume excentrica, plina de personaje neconventionale, cum este lumea modei, Margiela a reusit sa fie cu o treapta mai sus in privinta excentricitatilor: acesta a preferat sa puna etichete albe, goale pe hainele sale si sa nu-si scrie numele pe ele asa cum se obisnuieste. Si pentru ca meniul sa fie complet, acesta refuza sa fie fotografiat si da interviuri numai prin fax. Chiar si la finalul show-urilor sale, nu iese niciodata pe podium, preferand sa stea in culise. In plus, toti angajatii boutique-urilor Margiela trebuie sa se imbrace in alb.

  • Estetica celor 3M

Etichetele albe care apareau pe colectiile pentru femei ale brandului inca din 1988, au fost inlocuite in 1997 cu etichete pe care erau inscriptionate numere de la 0 la 23, fiecare semnificand o linie a brandului. Insa nu toate cele 23 de linii erau lansate la momentul respectiv. In anul 1998, a fost lansata linia de pantofi pentru femei, ce purta numarul 22, in 2005 – linia de accesorii pentru barbati si femei (nr. 11). Abia in anul 2002, brandul si-a deschis un magazin la Paris, iar imediat dupa a fost inaugurat si primul magazin Maison Martin Margiela dedicat exclusiv barbatilor. Tot in acelasi an, compania Diesel a cumparat brandul Margiela.

{besps}articole_iunie/maison|Awidth=300|height=400{/besps}

Printre colectiile memorabile ale lui Martin Margiela se numara cea din 1996, cand a realizat piese vestimentare din crepe, imprimate cu imagini ale unor haine de blana sau pulovere groase. In alte colectii a folosit vase sparte sau mucegaiuri, insa nici unul din aceste lucruri nu pare surprinzator venind de la Martin Margiela.

  • Un nou drum si o schimbare de atitudine pentru Maison Martin Margiela

In ciuda talentului enorm si a creatiilor sale inedite care cu greu pot fi egalate de altcineva, in anul 2009 Margiela a fost inlaturat din propria sa companie. Actionarul majoritar al brandului, Renzo Rosso a facut un anunt surprinzator: “Martin n-a mai fost aici de mult timp. Este aici, dar nu este aici. Asa ca avem o noua echipa la conducere. Ne concentram pe energie tanara si realista pentru viitor”. In decembrie a fost anuntata oficial plecarea lui Martin, insa nu au fost explicate motivele reale pentru care s-a intamplat asta. De asemenea, la aniversarea a 20 de ani de la infiintarea casei Margiela, etichetele “anonime” au fost inlocuite cu unele clasice, pe care este inscris numele casei de moda. Acum, brandul merge mai departe fara Martin Margiela si de curand s-a anuntat colaborarea dintre Maison Martin Margiela si H&M, lucru care nu poate decat sa creasca popularitatea casei Margiela. Astfel ca, incepand cu 15 noiembrie 2012, colectiile pentru barbati si femei la preturi accesibile, ce poarta semnatura Masion Martin Margiela, se vor gasi in magazine.

 

Text: Bianca Badescu

Foto:vogue.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *