Manolo Blahnik: we love it!

Manolo Blahnik: we love it! Originea exotica si spiritul latin definesc intreaga creatie iconica Manolo Blahnik. Fondatorul casei cu acelasi nume, Manolo Blahnik s-a nascut in 1942 in Santa Cruz – Insulele Canare si este poate cel mai apreciat creator de pantofi din intreaga lume. Inclinatia artistica catre frumos l-a determinat sa urmeze o cariera in acest sens, spre nemultumirea parintilor care il doreau diplomat. Astfel, acesta a urmat cursurile Scolii de Arte Frumoase din Paris, iar apoi a ales drumul catre New York, unde a avut sansa sa o intalneasca pe Diana Vreeland, redactor- sef Vogue S.U.A, care i-a remarcat talentul fantezist, sugerandu-i o cariera in domeniul modei, mai exact in materie de incaltaminte. Intalnirea cu designerul Ossie Clark si colaborarea cu acesta, reprezinta un punct de lansare si recunoastere profesionala. Anul 1974 a marcat un eveniment unic si impozant, Manolo Blahnik devenind primul barbat care a aparut pe coperta celebrei reviste  “Vogue”, varianta britanica. alaturi de faimoasa actrita Anjelica Huston. Cariera in asccensiune si pasiunea infinita pentru moda, l-au determinat sa isi deschida primul magazin in SUA, in New York, pe bulevardul Madison, considerat sanctuarul modei.

 

Pantofii Manolo Blahnik… seductie la nivel de Arta

Stilul perfectionist, excentric, spectaculozitatea detaliilor, abordarea umoristica ce accentueaza impresia de bizar, definesc talentul incontestabil al creatorului. Designul inovator al pantofilor au rolul de a stiliza impresia de platitudine, iar cromatica variata, imprimeurile geometrice, tocul architectural si aplicatiile decorative desemneaza particularitatile stilului Manolo Blahnik. Viziunea creatoare si talentul inimaginabil i-au “impus” numeroase colaborari cu nume de prestigiu precum Calvin Klein, John Galliano, Yves Saint Laurent sau Oscar de la Renta, care i-au adus notorietatea in industria modei de lux. Desi este un brand consacrat in moda, serialul “Sex and the Manolo Blahnik: we love it! City” si protagonistele acestuia, in special fashion icon- ul Sarah Jessica Parker, care este cunoscuta pentru afinitatea fata de pantofii semnati de designer, au propulsat brandul si implicit recunoasterea sa internationala. Pantofii deosebiti, cu un design neconventional sunt creati cu scopul de a transforma o silueta oarecare intr-una seducatoare si impozanta in acelasi timp. Din categoria “addicted to Manolo Blahnik”, fac parte si divele Kate Moss, Naomi Campbell, Megan Fox, Madonna sau “vocea din moda”, Anna Wintour. Pantofii de lux Manolo Blahnik au si niste preturi pe masura, pornind de la 500 de dolari perechea, iar in cazul personalizarii, ajungand la fabuloasa suma de 5.000 de dolari, insa chiar acest “mic impediment” il face greu de detronat pe  Manolo Blahnik, liderul indubitabil in domeniul pantofilor de lux. Cariera prestigioasa si influenta asupra modei i-au adus numeroase premii: in anul 2000 “Premiul Neiman Marcus”, echivalentul unui Oscar in moda, in 2007 a fost numit „Comandantul Imperiului britanic” si mai multe distinctii din partea Council of Fashion Designers of America ( CFDA), drept “Cel mai bun designer al anului” .

 

Text: Alexandra Lupu

Surse: www.essortment.com, www.fashionencyclopedia.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *