Marchesa – povestea unor rochii cum nu s-au mai vazut

marchesa6Cand ma gandesc la rochiile Marchesa, imi vin in minte basmele din copilarie – sunt genul de rochii cu care ar fi fost imbracate printesele, zanele, imparatesele sau ielele din povesti. Vaporoase, diafane, cu linii fluide, din matasuri si voaluri, cu broderii fine, cu aplicatii pretioase cum ar fi cristalele, perlele sau penele, rochiile Marchesa sunt visul oricarei femei. Brandul Marchesa spune povesti prin fiecare rochie si invaluie purtatoarea intr-o atmosfera feerica, asa ca am fost curioase sa aflam si noi, la randul nostru, care este povestea Marchesa.

Au fost odata doua britanice tinere si pasionate de moda, pe numele lor Georgina si Karen, care s-au intalnit la Colegiul Chelsea de Arta si Design din Londra. Lui Karen ii placea sa faca broderii si imprimeuri pe materiale, in timp ce Georgina si-a inceput cariera ca designer de costume. In 2004 s-au hotarat sa-si uneasca fortele si sa creeze brandul Marchesa. Ideea numelui a venit de la o aristocrata excentrica ce a trait in secolul al XIX-lea in Italia, o adevarata opera de arta in carne si oase: Marchesa Casiti. Karen si Georgina si-au propus sa faca haine elegante pentru seara, cu influente vintage si asiatice. Stilul Marchesa imbina designul artizanal cu estetica eclectica, adresandu-se femeii care vrea sa se simta frumoasa la orice varsta.

O femeie de 90 de ani a cumparat de la noi (n.r. Marchesa) aceeasi rochie pe care Halle Berry a purtat-o la Oscaruri”(Georgina Chapman)

Marchesa este un brand preferat de foarte multe vedete pentru aparitiile lor pe covorul rosu. Printre clientele fidele ale casei de moda se numara Penelope Cruz, Anne Hathaway, Blake Lively, Heidi Klum, Sarah Jessica Parker, Jennifer Lopez, Kim Kardashian, Rihanna, Demi Moore, Eva Longoria sau Reese Witherspoon, iar lista nu se opreste aici. Si nu este de mirare tinand cont ca rochiile Marchesa sunt create parca pentru o regina moderna, fermecatoare si stralucitoare. “Suntem femei care creeaza pentru femei. Stim cum se simt intr-o rochie frumoasa. Asta este preocuparea noastra”, spunea Georgina Chapman intr-un interviu despre munca pe care o desfasoara la Marchesa.

Intrarea pe piata modei le-a fost inlesnita de Isabella Blow, un nume celebru in lumea fashionului. Georgina isi purta una dintre primele sale creatii (o rochie-corset fara spate) cand s-a intalnit cu Blow la o petrecere din Londra. Aceasta a rugat-o sa-i imprumute rochia, iar ulterior i-a facut Georginei cunostinta cu familia Swarovsky si totul a venit de la sine. Marchesa si-a facut intrarea in lumea modei ca fiind unul dintre putinele branduri tinere care creeaza rochii de seara, in conditiile in care aceasta piata era ocupata de branduri cu traditie precum Valentino sau Versace.

{besps}marchesa|width=400|height=400{/besps}

Trebuie sa te simti bine in ceea ce porti… Ce conteaza ce cred ceilalti?”

Georgina si Karen pun mare pret pe creativitate si pe hainele spectaculoase: “M-am saturat sa vad pe cineva care imprastie vopsea rosie peste ceva si spune ca haina aceea este despre momentul in care mama sa i-a dat nastere, iar eu ma gandesc ca este cel mai plictisitor lucru pe care l-am vazut. In ceea ce facem noi, este multa sculptura”, declara Chapman intr-un interviu acordat revistei Harper’s Bazaar. Lucru care se vede in rochiile ample si fanteziste ale acestei marci pe care le putem admira pe covorul rosu la cele mai importante evenimente. Dupa aproape 8 ani pe piata modei, brandul Marchesa continua sa se extinda si sa cucereasca starurile, dar si oamenii obisnuiti, sustinandu-si mottoul: “More is more!”.

Text: Bianca Badescu

Foto: www.marchesa.com