Pana si diavolul se imbraca de la Prada…

Pana si diavolul se imbraca de la Prada…Avand in spate aproape un secol de istorie, brandul Prada este astazi una din cele mai influente case de moda, brandul devenind un simbol al anilor ’90. In anul 1913 fratii Mario si Martino Prada infiinteaza compania Fratelli Prada, specializata in vanzarea produselor de marochinarie. Imperiul in care s-a transformat se datoreaza in mare parte nepoatei  fondatorului, Miuccia Prada, care a preluat conducerea in 1978. Reputatia impecabila a acestui exclusivist brand se datoreaza capacitatii de vizionar a Miucciei, care a reusit sa revolutioneze universul modei.

Fenomenul Prada

Debutul  pe scara ierarhica a modei  are loc in 1989, odata cu lansarea primei  colectii de pret-a-porter, in nuante de alb si negru. Inspirata fiind de propriul stil, doamna Prada lanseaza in 1993, colectia Miu Miu, linie vestimentara mai accesibila destinata iubitoarelor de fashion si de Prada, care s- a bucurat de un real succes, astfel incat Miu Miu a reusit sa se impuna pe piata ca un brand independent. Doi ani mai tarziu, „Prada Uomo”, linia vestimentara destinata barbatilor, reuseste sa puncteze o alta victorie in portofoliu, astfel incat brandul Prada devine un simbol al modei. Fenomenul Prada a cucerit ani de- a randul cu produsele high fashion pe care le promoveaza. Inovatia a fost cea care a reusit sa propulseze compania pe cele mai inalte culmi, dat fiind faptul ca totul a pornit de la un rucsac de nailon, elementul  central  care a marcat inceputul. Stilul Prada se identifica cu simbolul rafinamentului. Imprimeurile sofisticate, elementele de avangarda, design futurist, eleganta subtila, toate acestea stau sub semnatura Prada. Clasicul elegant, aristocratic, promovat de Prada este creat sa satisfaca toate exigentele. Croiul clar, bine definit, textura rigida, sunt elementele inedite destinate publicului

Pana si diavolul se imbraca de la Prada…

“The devil wears Prada”

Femeia de cariera, increzatoare, nonconformista, contienta de feminitatea ei, reprezinta idealul de femeie Prada. Esenta femeii Prada consta in capacitatea de a-si cunoaste identitatea, in incercarea de a se autodepasi si de a-si asuma un statut. Astfel ca, doamnele care fac parte din” high life-ul” de pretutindeni s-au identificat cu acest stil, promovand Prada pe cele mai nesperate culmi. Devenind un mit in moda, Prada a fost sursa de inspiratie pentru o ecranizare numita “The devil wears Prada”, care a avut un imens succes in distributia lui Meryl Streep si Anne Hathaway, si care pune in scena  puterea de caracter a Annei Wintour,”mogulul din moda”. Puternica si inovatoare, Miuccia Prada a a abordat si alte domenii, astfel incat sub semnatura Prada mai stau si produse de parfumerie (Infusion d’Iris), ochelari si telefoane mobile (LG PRADA Mobile Phone). Fiind un nume consacrat in industria modei, Miuccia Prada a primit de- a lungul carieri numeroase aprecieri elogioase, insa apogeul a fost atins in anul 2005, atunci cand Vogue America a inclus- o intre cei “sapte magnifici” ai lumii modei.

 

Text: Alexandra Lupu

Surse: www.vogue.co.uk, www.style.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *