Tehnici de diminuare a stresului la locul de munca

Tehnici de diminuare a stresului la locul de muncaOricat de mult ne-am dori sa putem, nu ne putem separa viata profesionala de cea personala. Dar se pare ca, de asemenea, nu putem separa viata noastra profesionala de starea de sanatate. Un studiu recent a demonstrat inca o data ca stresul pe care oamenii il acumuleaza la locul de munca le poate afecta negativ sanatatea.

Femeile care s-au confruntat cu niveluri ridicate de stres la locul de munca au fost cu 67% mai predispuse la a dezvolta atac de cord si au prezentat cu 38% mai multe sanse de a experimenta probleme cardiovasculare, potrivit studiului. Exista moduri in care stresul si efectele nocive pe care acesta le aduce pot fi eliminate atat din viata profesionala, cat si din cea personala. Iata cateva sfaturi care te vor ajuta sa diminuezi stresul la locul de munca.

 

Comunicarea

Comunicarea este un mecanism important de a face fata oricarui tip de stres si nu este nicio surpriza faptul ca vorbitul cu un prieten despre problemele cu care te confrunti la locul de munca poate reduce nivelul de stres. Descarcarea energiei negative poate reduce stresul, pentru ca poate ajuta la dezvoltarea unui nou mod de rezolvare a problemelor.

 

Starea de sanatate

Sportul, consumul de alimente sanatoase, somnul suficient si renuntarea la vicii pot ajuta la ajustarea starii generale de sanatate. In conformitate cu un nou studiu in domeniu, s-a constatat faptul ca oamenii sanatosi din punct de vedere medical fac fata mai bine stresului. Prin urmare, pastreaza-ti starea de sanatate la cote maxime si fa fata cu brio tuturor incercarilor grele.

 

Agenda zilei

In timp ce presiunile si asteptarile personale te-ar putea impinge sa-ti petreci la job mai mult timp decat ti-ai fi dorit, mentinerea unui control asupra programului poate fi unul dintre cele mai bune moduri de atenuare a stresului. Controlul asupra programului permite un echilibru mai bun intre nevoile personale, nevoile familiale si viata profesionala.

 

Balanta

Constiinta faptului ca munca nu este singurul tau angajament in viata este o modalitate buna de a ajuta la reducerea presiunilor care vor exista in mod inevitabil intre munca si familie. Incearca sa creezi o bariera care sa stea intre familie si cariera. Incearca sa intelegi ca, desi in esenta cariera ti-a devenit familie, nu este acelasi lucru ca si familia adevarata. Viata si timpul tau se impart in doua: cariera-familie. Incearca ca atunci cand ai ajuns acasa, sa te ocupi de familie, lasand celelalte treburi pentru a doua zi de dimineata, cand ajungi la birou.

 

Relaxare

Foloseste o parte dint timpul tau personal pentru a incerca diferite tehnici de relaxare. Asculta muzica de relaxare, du-te la un salon de masaj sau incearca sa te concentrezi pe o imagine vizuala care te relaxeaza – aceste activitati s-au dovedit a fi eficiente in reducerea in nivelului de stres.

 

Pauza

Intr-un studiu, participantii care au petrecut cateva minute intr-un scaun de masaj in timpul de lucrului s-au simtit mai bine, mai fericiti si mult mai relaxati. Un spital din Hollywood a creat o camera de odihna in care oamenii puteau merge sa se relaxeze pentru cateva minute in timpul zilei. O alta tehnica prin care te poti odihni in timpul programului este sa te opresti pentru 5 minunte din ceea ce faci si sa te uiti in gol, pe fereastra. O mica plimbare in jurul cladirii ar putea face si ea minuni.

 

Text: Andreea Popescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *