Viitorul modei in viziunea designerilor

Moda este schimbatoare. Trenduri apar, dispar si apoi revin. Piesele vestimentare ale fiecarui sezon au de fiecare data forme si culori diferite, incanta ochiul privitorului si il cuceresc definitiv. Apoi dezamagesc…. Coco Chanel spunea ca moda trece, in timp ce stilul este etern… dar moda are implicatii mult mai importante decat ne-am fi imaginat, caci poate schimba perceptia despre sine a unei persoane.

Regulile sunt din ce in ce mai des incalcate, nimeni nu pare ca mai tine cont de ele. Designerii au inceput sa-si expuna hainele intre sezoane, sa-si vanda creatiile chiar de la prima defilare pe catwalk si sa foloseasca drept podium locuri neconventionale, de la garaje si ateliere, pana la mari bulevarde.



Evolutia este fireasca

Platformele de socializare, numarul din ce in ce mai mare al colectiilor, dorinta de a avea si era vitezei dau o cu totul alta dimensiune modei. Daca un brand a functionat cu succes in ultimii 50 de ani, de ce nu ar functiona si in urmatorii 50? Daca unii raman blocati in trecut, altii dau nastere unor noi valuri de transformari. Este vorba, pana la urma, despre o evolutie fireasca. Ne intrebam, totusi, daca vom mai tine cont de stil atunci cand ne imbracam.

Azzedine Alaïa, the rule breaker

Celebrul creator de moda tunisian Azzedine Alaïa a fost considerat un „sculptor de haine” care si-a „sculptat” propriul univers. Nimeni nu a inteles de-a lungul timpului de ce alegea sa nu-si prezinte colectiile odata cu celelalte case de moda, desi multi dintre designerii prezenti la Saptamanile Modei nu-si meritau locul.

FOTO Hepta

„Ma consider liber. Daca nu simt sa fac ceva, pur si simplu nu o fac”, spunea creatorul.  A preferat sa-si perfectioneze stilul si sa-si cladeasca propria imagine, iar Rick Owens, Alessandro Michele, Miuccia Prada l-au urmat, refuzand regulile.

Impactul tehnologiei

Progresul tehnologiei influenteaza fara doar si poate si moda: cumparaturile se fac online, hainele se probeaza in cabine virtuale, „pipaitul” materialelor pare dat uitarii. Ralph Lauren a lansat o geanta cu interior luminat si incarcator incorporat pentru telefon. Astfel, fericita posesoare a gentii va reusi sa gaseasca mult mai usor obiectele pe care le tine in geanta, si nici nu se va mai putea folosi de scuza telefonului descarcat.

Tommy Hilfiger, pe de alta parte, a creat o jacheta cu baterie portabila si cu panouri solare pe spate.

Materiale inteligente

In egala masura, din ce in ce mai multi designeri au inceput sa utilizeze materiale inteligente, dezvoltate special pentru a surprinde. Materialele care isi schimba culorile, care pot conduce energia, care pot comunica, care lumineaza fac parte din prezent si viitor. Ying Gao, un designer stabilit in Geneva, realizeaza haine care combina designul urban, arhitectura si multimedia si care utilizeaza tehnici senzoriale pentru a face hainele interactive. Brandul CuteCirucite, doi designeri din Londra, prezenta in urma cu cativa ani pe podiumul Saptamanei Modei de la New York o colectie in care modelele puteau controla culorile rochiilor pe care le purtau cu ajutorul telefoanelor mobile.

Nu stim daca ne vom putea pastra stilul, cel mai probabil vom urma valul. Oare ce mesaje vor transmite hainele despre noi in viitor? Va fi posibil ca tricoul pe care-l purtam sa-si schimbe culoarea in functie de starea de spirit? Ramane de vazut…

Farmacistii Catena recomanda sapunul cu glicerina si liliac Naturalis datorita efectului sau purificator si antioxidant. Are efect hidratant, confera pielii senzatia de catifelare, o reimprospateaza si ii mentine delicatetea. Mai multe detalii despre produs afla AICI!

Text: Ruxandra Dumitrescu