Vitamina D, remediu-minune pentru corpul tau

Vitamina D, remediu-minune pentru corpul tauCunosti efectele benefice ale vitaminei D? Afla acum cat de importanta este ea pentru sanatatea ta fizica si psihica!

 

Frumusetea vine din interior. Dar stiai ca o foarte mare importanta pentru sanatatea organismului tau o detine vitamina D? Aceasta are un rol esential in asimilarea calciului si a fosforului in organism, fixarea lor la nivelul oaselor si dintilor si in metabolizarea mineralelor. De asemenea, previne numeroase afectiuni, printre care si instalarea osteoporozei, tulburarile nervoase, depresia, tulburarile activitatii glandelor tiroidiene si a hipofizei.

 

 

Combate crampele musculare

Pentru a beneficia de un aport suficient de vitamina D (antirahitica), profita de baile de soare pe care ti le ofera sezonul cald. In anotimpul rece, suplimentele alimentare sunt indicate, dar cu mare atentie sa nu depasesti doza zilnica recomandata. Excesul de vitamina D provoaca hipercalcemie manifestata prin: agitatie, anorexie, calcinarea ficatului, a vaselor inimii, a rinichilor, stomacului, in situatii extreme. Aportul acestei substante este contraindicat in cazul nefritelor, dar poate fi un remediu-minune daca suferi de reumatism, acnee, eczeme, stres, crampe musculare sau daca esti excesiv de sensibila in contractarea racelii si a gripelor.

 

Protejeaza organismul de cancer

Mai mult, eficacitatea ei creste atunci cand organismul prezinta o cantitate optima de vitamine (mai ales A si C) si minerale. Vestile bune nu se opresc aici. Studiile arata ca un nivel suficient al acestei substante contracareaza afectiunile digestive, hipertensiunea, protejand organismul de diverse tipuri de cancer, intre care si cancerul la san. Specialistii ne asigura ca o cantitate suficienta de vitamina D contribuie in plus la mentinerea unei greutati armonioase, substanta fiind cu atat mai indicata femeilor de peste 60 de ani, varsta la care obezitatea este cel mai des intalnita.

 

Vitamina D in sarcina

Necesarul zilnic de vitamina D depinde de varsta si de sex; astfel incat, necesarul zilnic pentru copii si adolescenti este de cinci pana la zece micrograme, la adult zece micrograme, iar la persoanele varstnice de 15 micrograme. Pe parcursul sarcinii si in perioada alaptarii sunt necesare 15 micrograme de vitamina D in fiecare zi. Asa incat, daca esti insarcinata, este imperativ sa iti asiguri necesarul de vitamina D in organism. Aceasta substanta previne formarea osteoporozei, a cariilor si a bolilor parodontale, cateva dintre posibilele efecte ale graviditatii. La fel, vitamina D este necesara sanatatii bebelusului, inca din perioada intrauterina. Carenta de vitamina provoaca rahitismul la copil (manifestat prin deformari osoase la nivelul membrelor, intarzieri in mers, intarzieri ale eruptiilor dentare) si decalcifierea oaselor la adult (manifestata prin producerea de fracturi in conditii de traumatisme minore).

 

 

Lipsa de vitamina D

Lipsa de vitamina D in organism provoaca dureri musculare si dureri osoase, la orice varsta. Pentru preintampinarea acestor probleme, specialistii recomanda administrarea regulata a substantei copiilor, incepand cu ziua a 14-a de viata si pana la 18 luni, gravidelor si persoanelor in etate. Pe langa sursa cel mai usor de exploatat, razele ultraviolete ce stimuleaza formarea de vitamina D la nivelul pielii, iti poti asigura din alimentatie cantitatea zilnica necesara.

 

 

Alimente care contin vitamina D

Cele mai bogate alimente in vitamina D sunt: pestele (somon, ton, hering, cod), uleiul din ficat de peste, ouale, ficatul. Ciupercile sunt singurele surse vegetale de vitamina D. La randul lor, laptele de vaca si cel din soia, cerealele si iaurtul sunt bogate surse de vitamina D, dar si de minerale si fibre. Toate acestea impreuna iti vor asigura sanatatea organismului si frumusetea dintilor si a unghiilor, vitamina D avand efecte benefice asupra acestora, dar si asupra pielii si a ochilor. Vrei sa fii cu adevarat frumoasa? Ai grija de tine!

 

 

 

Ce rol are vitamina D in organism?

Vitamina D influenteaza majoritatea sistemelor din organism, dar, in principal, creste absorbtia calciului si a fosforului in intestin, contribuind la formarea normala a osului si la mineralizare. Totodata, creste rezistenta organismului la infectii, mai ales viroze respiratorii si scade riscul afectiunilor cardiovasculare. Suplimentar, are un rol important in mentinerea capacitatii mintale la varste inaintate.

 

Text: Catalina Pavel

 

Consultant:  Dr. Carmen Neacsu

Centrul Medical Unirea, Bucuresti

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *